Gå til innhold

Ok, hva syns dere om industriell bruk av hamp???

Anbefalte innlegg

Skrevet

cannabisplantene uten innhold av thc er veldig attraktive i industriell sammenheng. de kan brukes som erstatning for tre og olje (blandt annet) og kan brukes fra alt til å lage drivstoff og byggmateriale til å lage sminke og klær, cannabisplanten kan dyrkes økologisk og utvinning av olje og materiale fra planten er svært miljøvennlig. Allikevel er det ulovlig å dyrke cannabisplante uten thc-innhold i Norge. det er vel fordi staten er redd vi skal kjøpe ting av cannabis istedenfor av olje.. det er mye billigere å dyrke cannabis enn å lage produkter av olje, så da blir jo også prisene lave. kjipt for statskassen.Hva syns dere om det? må vi ulovliggjøre en plante som er utrolig bra for naturen fordi den ligner på en annen plante som inneholder narkotika?

Planten inneholder jo da noe thc, men det er svært lite. for å bli ruset på det må man røyke maaaange kilo over en kort periode, og det er jo ikke så lett... det blir det samme som å skulle drikke seg full på alkoholfri vin, som jo også inneholder litt alkohol (under 0,5% er det vel). Frøene og plantene vil jo også regelmessig bli kontrollert, er ihvertfall slik de gjør det i de landene der denne produksjonen tillates.

Videoannonse
Annonse
Gjest postlogic unt mikrovampyren
Skrevet

Det hadde blitt en noget feit jonas..

Skrevet

Hamp blir blant annet brukt av Body Shop og i klesproduksjon. fine planten :o)

Skrevet

Woody Harelson eller hvordan man skriver det går jo kun i klær av hamp ;)

Skrevet

hehe neida. har bare vært så mye snakk om cannabis her inne så da får jeg se om noen har noen argumenter for at cannabis IKKE skal kunne dyrkes industriellt i norge? for jeg finner virkelig ingen grunner, og jeg har tenkt på det i årevis...

Skrevet

de stemmer. sikkert mange som er forbanna på meg etter innlegget mitt "cannabis vs alkohol". var du med i diskusjonen forresten? ligger lengre nede på siden.

Skrevet

DEt er mange som er vokst opp med feilinfromasjon fordi staten sier at hasj så og si er farligere enn heroin.

Vi trodde vi kom til å dævve av å ta knips og gjett sjokket når vi ikke gjorde det.

Kola skulle vi bli blinde av men wow, det hendte ikke det heller.

Den verste rusen er alkohol.

Skrevet

Leste innlegget ditt, veldig godt skrevet! Men orket ikke bla meg gjennom resten, regner med det er mye idiotiske uttalelser der hehe...

Jeg har aldri røyket verken cannabis eller noe annet. Man kan faktisk tillate seg å bruke hjernen selvom man ikke er innrøyka ;o)

Ingvar Ambjørnsen fikk beskjed om at han kom til daue pga hasj. Vel, fyren er nå i femtiårene, røyker jevnlig, er alkoholiker og lever i beste velgående, så jeg vet ikke jeg! ;o)

Skrevet

Har selv en bukse av hamp, så det er jeg helt klart for. Blir en litt annen diskusjon da...

Skrevet

Hamp som vokser seg svær (opptil 1,5 meter mener jeg å ha lest) kan brukes industrielt, denne er det ikke mulig å bli høy av å røyke siden den kun inneholder sporstoffer av cannabis.

Den hampplanten en kan bli høy av å røyke kalles cannabis. Denne planten blir ikke spesielt stor, og er mye mer finbladet enn hamp.

Grunnen til at det er ulovlig å dyrke hamp her i Norge er at den (i følge myndighetene) er så lett å forveksle med den kortvokste kompisen som kalles cannabis. I mine øyne er det stor forskjell på en finbladet plante på rundt 40 cm og en grovbladet plante på rundt 150 cm!!! Hamp kan erstatte bomull helt, trenger ikke sprøytemidler eller gjødsel, gir store avlinger på kort tid og er i bunn og grunn et bedre, mer miljøvennlig og billigere alternativ enn bomull. Den er også like snill (om ikke snillere) mot huden som bomull, og kan godt brukes a personer med allergier/eksem.

Trenger jeg nevne at jeg er for industriell bruk av hamp??

Skrevet

Sjalabais: enig der =)

bare en liten korreksjon: hamp er også cannabis=) Cannabis er slektsnavnet... =) Hannplantene til cannabis kan brukes som hamp (inneholder ikke delta-9-tetrahydrocannabinol) Det finnes også andre sorter innen Cannabisslekten som ikke inneholder delta9thc.

Enda ingen som har kommet med kommentarer MOT hamp. Spent på om det kommer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...