Gå til innhold

har så lyst å fortelle...


manne80

Anbefalte innlegg

Dette er min første graviditet og det er veldig stort og ubegripelig for meg enda. Er bare 5 uker på vei å tørr ikke glede meg helt siden man hører mye om at det kan gå galt osv,samtidig har jeg så lyst å fortelle det til familie og venner. Sambo vil helst vente til det har gått 3 mnd!! i tillegg er det 6 uker til jeg kan møte dem siden familien bor langt unna,så hvis jeg skal fortelle det ansikt til ansikt må ejg vente til da. Men jeg synes det er kjempevanskelig å ha en slik nyhet og ikke si det når jeg f.eks snakker med mamma på tlf.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har fortalt det til mamma og resten av den nærmeste familien vår (søsken og foreldre)...

 

det gjorde vi begge gangene med engang..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SAMME HER!!! det er kjempe vanskelig!!! Min familie bor også laangt unna, og vi treffes ikke så innmari ofte!:( Blir vel til jul ellernoe... Har bestemt meg for å PRØVE så godt jeg kan, så i mellomtiden driver jeg med forberedelser på hvordan jeg SKAL fortelle dem det... Vil gjøre det på en spesiell måte! Gøy å planlegge!!! Uansett; lykke til med valget ditt snuppa!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,tror kanskje jeg skal prøve å holde meg litt lenger. kanskje jeg kan si det til 1 venninne eller noe så føler man at man får lettet litt på trykket.hehe. skulle egentlig ikke hjem før til jul jeg heller,men heldigvis ble det en helgetur i oktober,men egentlig tviler jeg på at jeg klarer å holde meg så lenge. kanskje blir det letter etterhvert da? har jo bare visst det selv i 1 uke..

 

hvor langt er dere på vei da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt det til et par venninner, for graviditeten vår var planlagt, slik at de to nærmeste av dem visste jo at jeg hadde sluttet på p-pillene:) Og hun ene av dem er jo 5 mnd på vei selv, så det er godt å ha noen å spørre om råd/ dele erfaringer med! Men resten får ikke vite det enda, for jeg synes det blir mye morsommere å fortelle det når det ikke er så utrolig leeeeenge til (f.eks. når jeg er 3 mnd på vei) Da er det liksom ikke en hel evighet til... (slik som det føles nå...) Hehe!

Jeg er litt over 6 uker på vei nå...

Heldig du som skal hjem i oktober!!! Det vil jeg også!!:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,veldig heldig:-) Tenker også på det at det blir så lenge til hvis man forteller det nå ja. hmm,jaja man får holde seg så lenge man klarer så får jeg vel bare sprekke hvis jeg ikke klarer å holde meg lenger:-)jeg tenker jo på det hele tiden selv,så tiden går saaakte. hehe,må le litt av meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

må ærlig innrømme at første gangen eg var gravid klarte eg ikkje å holde det hemmelig de fikk vite d samme dagen som vi fikk vite d sjølv, men d skal være sagt at eg var 8 uker på vei før eg visste d. Andre gangen eg var gravid fikk de vite d når eg sjølv trodde eg var 14 uker på vei (visste seg å vere 12), fordi mamma lurte på om eg ville ha en cider, men takka pent nei ( var barnefri og greier så d skulle nå ikkje ver noe i veien for å ta seg ein cider, siden vi skulle på fest seinere på kvelden), så da spurte ho om eg var gravid. Nå er eg da 6 uker på vei, å har ikkje tenkt å fortelle d før d viser så pass at eg ikkje kan holde d hemmelig lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en del venniner som har fortalt det til ALLE i uke 4... har aldri vert lenger svangerskap en med de :) også går det så mye hurtigere for våres kjære foreldre dersom vi venter så lenge vi kan :) siden min mor er så engstlig av seg setter hun sikkert pris på at vi vertfall har gått 12 uker (dette er p.g.a. for tidlig fødsler for min mor, og 3 spontanaborter for min søsteren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...