Gå til innhold

2,5 åring og katt unge..hjelp:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillejenta mi er til tider veldig voldsom mot katten,(den kommer fra en familie på 6 så den er godt vant)hun klemmer den alt for hardt,skal alltid bære på den og nekter å høre på meg når jeg irettsetter henne..

Så dagene går jo nesten bare til å kjefte på henne..

Ikke mye moro for verken hun eller meg det..

Kan det være litt "kattesjalusi",er jo det nærmeste hun kommer til søsken sjalusi nå,for noen ganger ser man det onde trass blikket som bare tyder på problemer..

Noen med gode råd til sliten mor og katt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La kattungen så en plass hvor den vet den får være i fred.

Pus sitt lille friområde, om du skjønner.

Dessuten må du lære ungen din at når pus spiser eller sover så må hun ikke ta på pus. Da vil pus ha fred.

Skrevet

Hva med å sette lekegrinda opp ned og ha katta sin "hule" og leketøy inni der?

Skrevet

Hei!

Jeg ville ha brukt time out i forhold til en slik atferd. Å kjefte ser ikke ut for å virke , denne metoden er annerkjent og virker for de fleste. Det som er vanskelig er at man må være konsekvent hver eneste gang. Men det blir nok lønn for strevet, lykke til

Skrevet

Hun hyler ikke så mye,ser på meg og ler så fortsetter hun med de rampestrekene hun drev med.

Hun er en smart unge så hun skjønner alt jeg sier,men får en ekkel følelse av at det er hun som har sjefs rolen nå,ikke jeg.og jeg ga den rolen aldri vekk,alltid vært bestemt..

Ble verre når hun begynte i barnehagen i august,så det er kanksje pga alt det nye,men det må jo gi seg snart:(

HI

Skrevet

kremt kremt,dette ble på feil side ja.. trallala

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...