Gå til innhold

Har eg gjort noko feil? Ang mini klyster...(detaljer)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde termin i går, og har siste veka vore so plaga med hard mage. (kan komme av jernlager tablettane)

Kjøpte sånn mini klyster på apoteket no i sta. Men føler ikkje at eg fekk den effekta eg burde fått...!

Kom berre litt med ein gong, åsso skjedde det ikkje meir... Føler meg ikkje tømd i det heile tatt!

Har eg gjort nåke feil da kanskje? Ikkje fått det nok oppi?

Kor lenge må det gå før eg kan prøve igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring som sykepleier er at miniklyx generelt har liten effekt. Mengden er så liten og du får ikke kluxen langt nok opp så det er kun det som står helt nederst i tarmen som kommer ut.

Har du prøvd å ta Duphalac/Lactulose for å mye opp avføringen?

Hva med druer, sviskesaft/grøt, kiwi, linfrø og masse, masse vann?

Kanskje du må ha et stort klyx?

Skrevet

Mini klyster tømmer berre sjølve endetarmen...så det får du ik så langt opp. Er ik så mange måter å ta det på...prøve å holde det mest mulig inne, men det er ik alltid så lett. Viss du på en måte har avføring som sitter lengre opp i tarmsystemet, så er det mulig du må ta det fra den andre veien...tablettar eller flytande. Kan også tømme magen med klyster og sonde...men det er nok helst på sjukehuset en gjer.

Du kan prøve med svisker og kiwi...det kan hjelpe.

Lykke til...:0))

Skrevet

Har ved andre anledninger tatt klyster. Har funka på meg, men du må jo holde deg en stund. Bæsjetrangen (unnskyld :-)) kommer med en gang, men du må prøve å knipe så lenge som mulig. Er vel ikke bra å ta for mye, men det står kanskje noe på pakningen om hvor lenge du bør vente før du tar neste.

Lykke til :o)

Skrevet

Har tidligere brukt toilax, men vet ikke om det kan brukes når man er gravid? Uansett tar man en tabelett på kvelden og så klyx påfølgende morgen. Har gjort susen her ihvertfall.

Skrevet

dulcolax er mye sterkere, men vet ikke om gravide kan bruke det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...