Gå til innhold

Sære matvaner - til barn å være!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttongen er sinnsykt småspist. Men det han spiser er mat jeg aldri trodde at en liten gutt skulle like, til og med mat som de fleste voksne har et anstrengt forhold til! Her går det i fisk, fisk og atter fisk. Favoritt er boknafisk, røkt sild, kveite og lutefisk. Men også tilbehør som oliven, sylteagurk, shampignon, soltørket tomat og løk er snadder. Brødskive feks skal helst være med oliven og majones.

Er jo veldig fint å ha et barn som ikke er redd for å smake på noe nytt, men jeg sjokkeres stadig over hva han kan finne på er godt. I morges skulle han feks få noe godt til barnetv, da fallt valget på cherry tomater. :-P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, det må jeg si =)

tøff liten gutt! Kanskje han blir kokk en dag?

Mange av de tingene der (oliven og sylteagurk og sånn) spiser ikke jeg engang, og jeg er jo (nesten) voksen... hehe=) bra han spiser variert da=)

Skrevet

Fantastisk! Så godt å høre at barn kan elske slik type mat. Vær oppmuntrende så lenge som mulig!

Skrevet

Hehe, joda han skal bli kokk, og musiker, og traktorsjofør og snekker og baker og sterkstrømselektriker. :-D

Hadde liksom sett for meg at det skulle bli et evig mas om pizza og spagetti. Men det mest "normale" han kan spørre etter er nudler. Særing!

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

uff, nå høres jeg sikkert kjempekjip ut... men pass på saltinntaket hans.

MEn kjempetøft at han liker "sånn" mat. Min lille nevø han elsker sopp pulver (tørkete oppmalte kantarellsopper..)og han spiser ellers bare pizza. Sopp pulver høres jo ikke bra ut heller.. som å spise en håndfull støv

Skrevet

Sånn er det her også :-)

Vil helst ha frukt fremfor kaker og boller. Spiser til nød vafler.

Elsker fisk, hvitløk, feta, brie, cherrytomater, rå løk, chilibønner, cottage cheese, krydret mat (men ikke salt og heller ikke for søtt- og det er jo supert)

Skrevet

Vår også smaker på alt.

Han elsker guacomole, men vanlig avokado er for lite smak i for ham. Elsker frukt og gønt, kjøtt, oliven osv. Sjokoladekake likte han ikke spes godt, han ville heller har tørka mango! :) Ha ha:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...