Gjest Skrevet 15. september 2007 #1 Skrevet 15. september 2007 Første gang vi har akvarium derfor jeg spør her vi har to fisker som er hvite (men de heter noe med blå-ett eller annet) . her er problemet : den store fisken jager den lille, stakkars Har flyttet den store i ett lite akvarium men har ikke luftpumpe der,men hvis jeg har de to ilag er jeg redd den andre kommer til å dø. Hva kan jeg gjøre?
imsdal med julesmak Skrevet 15. september 2007 #2 Skrevet 15. september 2007 Spurte du på dyrebutikken når du kjøpte fiskene om de du kjøpte kunne være sammen når de bare er to? Mange fisker trenger f.eks. 3 hunner for hver hann eller bare hunner osv. osv. for at de skal kunne bo sammen. Ville gått tilbake der du kjøpte de og spurt om det kunne være problemet og i så tilfelle kjøpt flere av samme sort. Ellers kan jo den store være i bollen bare du skifter vann ofte.
Gjest Skrevet 15. september 2007 #3 Skrevet 15. september 2007 jeg har andre fisker i akvariumet også , men spurte om de ikke kom til å slåss og hun mente at det kom til å gå bra.men kan gå dit å høre event. ringe..
imsdal med julesmak Skrevet 15. september 2007 #4 Skrevet 15. september 2007 Som oftest når slikt oppstår mellom fisker av samme sort er det enten terretorie rivalisering (da trenger de gjerne flere av samme type bare annet kjønn el.l.) eller så er den ene fisken syk ( det er i så tilfelle den lille, og for å finne ut det kan du se om fargen endrer seg, om den er mye rolig eller om den holder seg mye i vannoverflaten)
Gjest Skrevet 15. september 2007 #5 Skrevet 15. september 2007 den lille er nede på bunnen og snurrer rundt og rundt,hehe. men sambo mente at den så ikke helt bra ut. men nå er den store vekk så da leker den lille med de andre som er der men hvordan ser man kjønn på fiskene?
imsdal med julesmak Skrevet 15. september 2007 #6 Skrevet 15. september 2007 Det aner jeg dessverre ikke. Kan jo hende at personen i dyrebutikken har tatt feil slik at dere er endt opp med feil kjønnsblanding.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå