nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 15. september 2007 #1 Skrevet 15. september 2007 Vi treffes kun når JEG tar intiativet og da er det mange som er fram og tilbake med JAA; JEG MÅ JO SE; FÅR SE OM DET PASSER osv. det endre opp med at vi treffes kansje en gang i uka eller annenhver uke. jeg er så lei av at det alltid er jeg som må få i gang noe treff, ellers så blir det aldri noe. Ingen av de har barn enda så lurer på hvordan det skal gå etterpå. Vurderer å drite i hele vennine opplegget altså. Er det bare med som har behov for sosialisering eller bare som som ikke er så forbaska opptatt hele tiden at jeg ønsker å treffe venninene min i blandt?? Kan godt være jeg reagerer ekstra mye pga hormonene nå.. Vi er forresten 25 år om det har noe å si. vil gjerne høre hvordan det er med dere andre?
vi blir 5, 25 sept :) <3 Skrevet 15. september 2007 #2 Skrevet 15. september 2007 jeg kjenner meg igjen i dette...jeg har en datter fra før...er ikke enkelt og møte folk da...alle snakker bare om att de skal ut å drikke kose seg ...er helg nå sitter her med datter og stor koser oss... men er så lei av att alle snakker om drikking...er kun bra nok vis jeg kan kjøre eller gjøre noe for noen ...sender aldri melinger eller ... er 14+ 1 jeg da...
Mammaen til Emilie med ny mage Skrevet 15. september 2007 #3 Skrevet 15. september 2007 Det blir slik når man "vokser opp" og blir en egen familie. Hvertfall hvis man er førstemann! I mitt tilfelle: Har 1 bestevennine og 1 vennine til som er god. Vi er alle 27 og gikk spå skoler sammen. Mine andre tildigere venniner har jeg automatisk droppet fordi livsituasjonen blir for anderledes,avstander kommer da man velger og flytte etc. Interessene blir forskjellige plutselig. Min beste vennine er sammen med en på 54, hun skal aldri ha barn sier hun selv. Nå har det seg slik at jeg får aldri treffe den store kjærligheten hennes,men det er greit for meg så lenge HUN er lykkelig og har det bra. Vi treffes ikke så ofte,noen ganger flere ganger i uken andre ganger kan det gå uker mellom hver gang. Den andre venninen min har 2 barn,ei som er like gammel som Emilie (2) og ei som er snart 8. Vi har begge vårt å stri med og treffene blir sjeldnere der egentlig. Det blir slik når man får barn(/venter barn og venninene ikke er i samme situasjon. De andre jeg har hatt i mange år doppet jeg fordi det bare var "fyll fest og girl-power", noe som ikke passet inn da jeg traff mannen min og bestemte meg for å bli mamma.Ble jo omsider gift også.. Til HL: En ting må du også være klar over..det er ikke venninene dine som forandrer seg,kjære deg..det er DU! Tror dette er en normal prosess når venne-gjengen ikke har slått seg til ro enda. Men bare vent,en dag ringer de deg ned da de selv har spire i magen:) Klem
jente30L Skrevet 15. september 2007 #4 Skrevet 15. september 2007 jeg har vel egen tlig det samme problemet,men på en annen måte. de fleste veninnene mine har fått barn(er 26år) kommer egentlig fra en by på østlandet som det ikke er helt uvanlig at man får barn tidlig. en av mine beste venner har barn på ca samme alder som min lille men vi bor laaangt unna hverandre,men vi møtes når vi begge er i hjembyen. men vennenne mine her i oslo,de er opptatt med sitt... mann og barn osv er alltid unnskyldninga.... jeg skjønner ikke hvorfor det ikke går ann å kombinere dette jeg altså..
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 15. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. september 2007 Ja jeg skjønner jo at det er meg som har forandret meg. Du sa noe der ja. Men jeg syns likevell at det er trist av vi ikke skalkunne finne litt tid til hverandre. Jeg er en utrolig sosial person, så dette er en veldig uhyggelig forandring for meg. Må vel bare venne meg til dette nå. Nå jeg har barn selv så blir det vel meg som ikke har tid til venniner,,
ventejenta Skrevet 15. september 2007 #6 Skrevet 15. september 2007 Jeg treffer venninnene mine ca tre-fire dager i uka. De er min familie nr to. Nå har ikke jeg barn fra før, men noen av venninnene har, og det har aldri vært noen hindring i å treffes. Tror nesten vi treffes mer etter at de fikk barn, for vi liker alle sammen å være "tanter"... Vi treffer selvfølgelig ikke de som har barn like mye på kveldstid lenger, hvis ikke vi stikker innom og ser på tv eller noe, men vi spiser ofte middag sammen hos hverandre. Nå skal det sies at alle våre kjærester/samboere går veldig godt sammen, og det hjelper jo veldig! Hadde nok ikke vært like lett hvis ikke.
ventejenta Skrevet 15. september 2007 #7 Skrevet 15. september 2007 Vil bare si at hvis vennene dine nesten aldri vil treffes, og du er en veldig sosial person, bør du enten ta en alvorsprat med dem, eller prøve å finne noen nye venner... Jeg hadde ikke orket å måtte mase og mase for at noen skulle gidde å finne på noe. Folk har jo forskjellig energinivå, så det kan jo være at de ikke har det samme behovet for å være aktive som deg.
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 15. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 15. september 2007 takk for svar.jeg vurderer å finne meg nye venniner ja. har sagt dette til de , at jeg er lei av at det alltid er meg som må ta intiativet og planlegge noe, og dersom jeg ikke gjør det så blir det ikke noe heller. får jo sånne svar: Ja det er sant det. Du er så flink til å få i gang noe, jeg er så dårlig til det og bla bla. .Så da kan du blir bedre sier jeg bare.. men du vente jenta. du har vel rett. kansje jeg burde finne nye venniner. . begynner å bli lei av hele opplegget. Takker igjen for svar = )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå