Gjest Skrevet 15. september 2007 #1 Skrevet 15. september 2007 lakkert eller ubehandlet? Er det vanskelig å holde ubehandlet eik flekkfritt?
#Ariadne# Skrevet 15. september 2007 #2 Skrevet 15. september 2007 har benkelplate og spsiebord i oljet eik. er litt jobb med oljing når det er nytt, men holder seg absolutt flekkfritt.
Gjest Skrevet 15. september 2007 #3 Skrevet 15. september 2007 Må du olje det inn ofte? Det er det som metter treet, er det ikke, sånn at ting som søles ikke trekker seg inn?
#Ariadne# Skrevet 15. september 2007 #4 Skrevet 15. september 2007 stemmer... første måndene ca 1 gang i uka-- deretter bare en skjelden gang. nå er bordet mitt 1 år, og er lenge siden jeg trang å olje. det ca de 6 første måndene kanskje`? fort gjort asså
Gjest Skrevet 15. september 2007 #5 Skrevet 15. september 2007 Når ser du at det er på tide å olje det da? Maser jeg nå, men synes det er så fint:)
#Ariadne# Skrevet 15. september 2007 #6 Skrevet 15. september 2007 når fargen på møblene blir litt blasse.. du ser forskjellen godt når du får dem i hus=) har også ett vitrineskap og stoler, og de har jeg ikke trengt å olje i det hele tatt...
Sånn kan det gå Skrevet 15. september 2007 #7 Skrevet 15. september 2007 Vi har kjøkkenbord i ubehandlet eik og oljer det ganske ofte nå i starten. Har ikke noe problemer med flekker selv med veldig aktivt bruk (siden vi er såpass mange).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå