Gå til innhold

hva synes dere om dette da damer? ;)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Programmet høres møkkjedelig ut, men dersom argumentet for å stoppe det er homserier er det selvsagt tåpelig.

Skrevet

enig i at programmet høres kjedelig ut, men virker jo som det ble stoppet fordi det var homserier..men nrk er jo noe for seg selv..

Skrevet

Hehe. Cinderella-man ble ingen kassasuksess, da ser det vel dårlig ut for Snehvit-Per også? Jeg har aldri hørt om homofili i barne-TV før (hvis vi ser bort fra Tinky-Winkys tvilsomme legning) så det er kanskje på tide? Det finnes andre samlivsformer enn mamma/pappa, mamma/annen mann og pappa/annen kvinne. Det ville ikke plaget meg om ungen min hørte på det.

Dessuten er tanken på Nils Ole Oftebro som femihomo ganske morsom ;)

Skrevet

Det er så avgjort på tide. Der forekommer også, men helst i alderssegmentet litt over de aller minste - som f.eks denne serien de sendte for litt siden hvor ulike unger presenterte familien sin og sånt.

Jeg gleder meg til den dagen de sender barne-tv hvor hovedpersonen har to pappaer ellerno' uten at det blir tematisert og problematisert.

Skrevet

helt enig, skjønner ikke hvorfor det skal være annerledes. nå tok jo jeg opp dette som et tema da hehe.. men det var mer for å få synspunkt på nrk og deres trangsynhet enn det å være homofile foreldre ;) for det har jeg ikke noe problem med, nrk derimot hehe..

Skrevet

Jeg ha'kke egentlig inntrykk av at NRK som institusjon er spesielt trangsynt. Synes sendeplanene deres er langt mer varierte enn hos de kommersielle kanalene. Men at en redaksjonssjef i ny og ne tar en teit beslutning forekommer jo, som i dette tilfellet.

Ønsket mitt om en mindre tematiserende og problematiserende fremstilling også av homofile barn og unge og såkalte homofamilier gjelder ikke bare tv, men verden generelt. Men utviklingen er jo hyggelig, og snart kommer vi vel forbi det at folk tror man kommer med en intim betroelse når man nevner en likekjønnet partner, eller foreldre går og aner at ungen er homo i mange år men lar være å spørre dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...