Anonym bruker Skrevet 15. september 2007 #1 Skrevet 15. september 2007 Noen som har erfart det? jeg grudde meg ikke til første gangen men nå har jeg nesten angst for hvordan det skal bli!? Noen råd?
Vestlandske meierier A/S Skrevet 15. september 2007 #2 Skrevet 15. september 2007 Som regel blir andre fødsel mye lettere. Hos meg ble tiden halvert, noe mer intenst da men heller det en å ligge i ørten timer.
skbrain-overtid Skrevet 15. september 2007 #3 Skrevet 15. september 2007 Fødslene blir aldri like. Jeg opplevde min første fødsel som lang og trasig på flere måter. Men med andremann gikk det nesten for fort. Det hele var over på 2 timer fra jeg kjente første rie! Nå bare gleder jeg meg til å få fødselen overstått så jeg får se den lille jeg har kjent på så lenge Vi må nok bare ta alt som det kommer! Lykke til alle sammen!
Anonym bruker Skrevet 15. september 2007 #4 Skrevet 15. september 2007 jeg gruet meg ikke til førstemann.synst det varspennende og nytt og bare gledet meg til den lille kom.men nå med andre mann..gruer meg.forferdelig å ikke vite hvilken dag han kommer.om jeg får det verrre vondt,om han er frisk og ikke minst kommer jeg til å overleve.jeg har helt panikk for fødsel denne gang.kan ha noe med at jeg hadde vanskelig fødsel sist.var så vidt han lille kom seg ut og det ble litt dramatisk.men det endte jo bra..uff...får ta det som det kommer.har perm nå og bare venter egentlig
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #5 Skrevet 16. september 2007 Kjenner meg så godt igjen i det du skriver kunne nesten ha skrevet det selv!!
betty74 Skrevet 16. september 2007 #6 Skrevet 16. september 2007 Bortsett fra at min forrige fødsel ikke var voldsomt dramatisk fra et medisint synspunkt - ligner dette veldig på meg også... For meg var det dramatisk nok og jeg GRUER meg til jeg skal til pers igjen... De fleste sier at det går greiere med nr to, så vi får satse på at dette gjelder oss og.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #7 Skrevet 16. september 2007 Tenk på alle som har hatt en dramatisk fødsel som det har gått bra med da. Det virker jo som det er ganske så mange her inne:)
JonathanTheamamma Skrevet 16. september 2007 #8 Skrevet 16. september 2007 Gruer meg mye mer denne gangen jeg også... Men, har bestemte meg for å prøve å ta det som det kommer igjen, gjorde det sist, og det gikk jo fint da *trøster meg selv*
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #9 Skrevet 16. september 2007 kjenner meg også igjen i dette. 2 dager til termin og lurer fælt på hva som vil skje de neste døgna. Vet hvilket helvete jeg muligens skal gjennom og det tar nattesøvnen fra meg. Vi får krysse fingrene , føttene og rompeballa.....
Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #10 Skrevet 17. september 2007 LYKKE TIL ALLE SAMMEN! Vi er iallfall ikke alene om å være litt engselige til vi skal til pers igjen med nr 2!!
*Lenn* :-)) Skrevet 17. september 2007 #11 Skrevet 17. september 2007 Tror de fleste er mer bevisst på fødsel nummer to, fordi de vet litt mer om hva de går til andre gangen.... MEN de aller aller fleste jeg kjenner (selvfølgelig finnes det unntak!) har hatt kortere og greiere fødsel med nummer 2, og det er jo en trøst, selv om man aldri vet med sikkerhet hvordan sin egen fødsel utarter seg... Jeg gruet meg ikke til nummer 1 og gruer meg heller ikke til denne fødselen. Har funnet ut at det er heelt bortkastet energi, da jeg veldig godt vet at det kommer til å gjøre vondt og at det er tøft. Bedre å ta det som det kommer..... Når det er i gang, så er det i gang og babyen skal ut uansett Men spennende er det iallefall.....
mari.a Skrevet 17. september 2007 #13 Skrevet 17. september 2007 enig:) man får trøste seg m at også sykehusene deler opp fødseler i førstegangs-og "resten"..hehe..får satse på som alle sier at d ofte går raskere og greiere andre gang:)
Mamzen Skrevet 17. september 2007 #14 Skrevet 17. september 2007 Med min fødsel nr 2, gikk alt raskere og det ble også mer intenst, men ikke verre. Var nesten ikke sliten engang etterpå. Det som er bedre med andre gang, er at man vet mer om hvordan men vil ha det under fødsel. Men må inrømma at da riene kom tenkte jeg "åhh, var det sånn det var ja..."
prøvekluten+3små Skrevet 17. september 2007 #15 Skrevet 17. september 2007 kjenner meg veldig igjen i det du skriver..er akkurat som jeg gruer mer for hver gang..nå skal jeg ha min tredje..nr en og to gikk helt fint,men av en eller anna grunn gruer jeg mer for denne
Bea har snart 4 barn? Skrevet 17. september 2007 #16 Skrevet 17. september 2007 tiden er blitt halvert for hver gang ..... fødslene kan ikkje målews mot hverandre og kanskje var nr to den verste pga eg fikk slik gangsperr.... nr tre som eg brukte halve den tida på igjhen var ikkje ordentlig vond mer enn i noen få minutter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå