Gå til innhold

Henger litt etter, men hva er nedpress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva føles dette som? Og hvordan føles kynnere? Legen spurte i dag om jeg hadde hatt mye av dette. Spurte jeg hva det var, men fikk ikke no ordentlig svar og lurer. Normalt med nedpress i uke 32?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i uke 38 og har kjent det jeg mener er nedpress konsentrert i en uke nå. Har kjent stikkinger i 2-3 uker og jeg tror det henger sammen med modning. Jordmor sjekket om hodet var festet for en uke siden og hun mente at det var det, eller iallefall delvis festet. Natt til mandag kjente jeg enormt trykk nedentil, som var så vondt at jeg nesten ikke fikk sove. Så for meg kjennes det ut som stikking, trykk og press på underlivet og det kjenner jeg av og til fortsatt. Jeg tror at nedpress må være at babyens hode skrur seg ned i bekkenet og skaper et trykk mot underlivet, og det føles ganske ubehagelig. Jeg får problem med å gå ordentlig og sex er helt uaktuelt for meg når det presser på sånn ;-)Har kynnere mange ganger om dagen, magen blir steinhard, men disse er ikke smertefulle for meg.

Skrevet

hum ja. da vet jeg at jeg har det. Trudde det kanskje var tidlig med nedpress i uke 32, men om han kommer før tiden skader jo ikke. :)

Tusen takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...