Gå til innhold

Han biter sånn....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips for å få han til å slutte?

Han biter når han leker med oss og han biter SKIKKELIG under amming.... Er blitt sånn at jeg tør nesten ikke legge han ved puppen..

Han er forresten 11mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa hadde også en periode i den alderen hvor hun bet meg under amming. Hun syntes faktisk det var morsomt når jeg skvatt og auet meg...Det som funket for meg var å ta henne vekk fra puppen hver gang hun bet. Fant ut at hun bet når hun ikke var særlig sulten, ofte på bryst nr to. Så jeg fulgte med på signalene, begynte hun å kave og være urolig-ja, da visste jeg bittet kom. Kan også hjelpe å ha barnet tettere på puppen, klarer ikke bite skikkelig da. Holder han på å få tenner? Kan også være en grunn til biting.Dette var en periode, og det gikk heldigvis over:-) Biting ellers sliter vi fortsatt litt med-hun biter når hun blir sint. Ellers kan du se på ammehjelpen.no-der står det en del om biting under amming. Håper det går over snart:-)

Skrevet

Hadde det også sånn,ikke ang puppen siden jeg dessverre ikke ammet,men da han ble en 11-13mnd beit han oss overalt han fikk det til,særlig når han ikke fikk viljen sin og ble sinna.Først sa vi bare nei,men hjalp lite fordi da ble han enda sintere og beit enda hardere.Så vi begynte å si hardt nei,satt han ned på gulvet og gikk vekk,dette hjalp oss.Nå er han 15mnd og biter veldig veldig sjelden.

Skrevet

Sorry,så nå at du kunn spurte ang biting og amming hehe.

Skrevet

Heisann =) Jenta mi va rundt 10 mnd, å beit en gang skikkelig mens ho fikk pupp begynnte å blø å greier... AU,å da va ho ferdig,ho ville ikke ha mere pupp. Kan jo å hend at han bynn å få tenner... =)

Skrevet

Takk for svar.

Han har 9 tenner og flere på god vei.. :)

Men lurer litt på om kanskje han ikke er så intr i puppen mer. Virker som om det er mer morsomt å bite og tulle når han ligger der.

Jeg prøver jo å ikke reagere sånn når han biter, men det gjør jo så vondt. :)

Skal prøve å være mer konsekvent når han biter.

Han hadde en sånn periode da han var mindre, men da gikk det kjapt over.

Skrevet

Ja,mange slutta jo med puppen sjøl når dæm e på rundt den alderen.. Jenta mi gjor det =)

Skrevet

Ja. Kanskje avvenning på gang.

Er jo ikke mye amming lenger og det blir bare oftere og oftere at han bare vrir seg unna og ikke vil.

Skal bort fra han noen dager nå. Kanskje han ikke vil ha mere pupp når jeg kommer tilbake..? Kan jo ikke "tvinge" han til amming. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...