Himmelblå Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 Ble litt satt ut, klokka 22.00 ikveld ringt det på døra og det var en herrestemme på calingen som spurte etter "Hilde". Da har du ringt på feil, sa jeg og tenkte i neste sekund at den eneste jeg kjenner som heter Hilde er en dagmamma jeg har brukt litt til mine to på 2 og 4 fast, inntil de fikk b.h plass nylig. Vi har møtt hverandre igjen og hun elsker barna, hører nesten ikke hva jeg sier for hun er så opptatt med å leke/lese o.l for dem. Hun har spurt mye om jeg vil ha barnepass snart og ringt for å minne meg på det igjen, og igjen. Vel, jeg så mitt snitt i å benytte henne nå for å gjøre et ærend i Sverige. Dette ville ta et døgn og vi nærmest avtalte at det skulle skje idag/til imorgen. men det ble avlyst for noe dager siden av meg inntil videre. Men det er sannsynlig noe hun tidligere har fortalt denne herren, og derfor han ringte på her nå. Siden hun bor i et hus for en organisasjon, med mange andre på rommet blir jeg litt suspicious da! Hun er i tyveårene, og oppdager at hun vil ha herrebesøk her hos meg på kvelden. Hun skal sove over, hva om de "hanky-panky" i senga mi?!? Og får lønn av meg i tillegg?! YÆK! Uansett er det vel sent å få besøk siden barna våkner i 6-tiden imorgen? Er kanskje ekkelt for en jente å være alene med to barn et døgn, hun vil kanskje ha selskap av en kompis? Uff, ble kjempeoverrasket nå. Hvordan ville dere reagert/gjort?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 14. september 2007 #2 Skrevet 14. september 2007 Jeg ville nevnt for henne at han hadde ringt på. Ikke mer enn det. Om hun vil ha besøk på kvelden etter at ungene har lagt seg ser jeg ikke noe problem i det.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 14. september 2007 #3 Skrevet 14. september 2007 Kan svigers ha sex mens de passer vesla eller er det upassende? Når jeg velger å overlate huset og senga mi til en annen får jeg stole på at denne personen handler ut fra det beste for ungenes del, samt sin egen. Og jeg ser ikke hvorfor det skulle være ekkelt at hun pulte i min seng. Jeg ville byttet på sengetøyet. Men jeg ser at det kan være gørr å være alene i fremmed leilighet ei helg. Dessuten ligger jeg stadig på hotell, gud vet hva de har gjort i den senga før jeg lå der..
Himmelblå Skrevet 14. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. september 2007 "Enda mindre ville jeg likt tanken på at en mann jeg ikke har truffet skal sove i samme hus som ungene mine, uten at jeg selv er der." Er nøyaktig det samme jeg tenker! Men lurte på om jeg er VEL konservativ.... vet ikke om han skulle sove over men virker så mistenksomt når dama ikke spør meg først det hele.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 14. september 2007 #5 Skrevet 14. september 2007 Hun vet ikke at de skal pule, hun antar. Kanskje var han en kompis (ikke alle damer puler alt av hankjønn) som ble invitert over for å se en film? For alt HI vet kan han være kav homofil. Og du vet ikke mye om hva dine sivgers ville gjort.. eller gjør..
Himmelblå Skrevet 14. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. september 2007 Samme hva de skulle, jeg liker ikke at det kommer fremmedfolk hit uten at jeg at jeg vet. Hvis barna våknet, hva kan jeg forvente at de ser og opplever? Nei, hun får beskjed nå. HI
Himmelblå Skrevet 14. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 14. september 2007 Du skriver det SÅÅÅÅÅ bra, *lettelse*. Takk for svar fra alle.
Gjest Skrevet 15. september 2007 #8 Skrevet 15. september 2007 Jeg ville sagt det til henne ja, og hørt hva hun hadde å si. Jeg ville tenkt det samme som deg i den situasjonen, og jeg hadde blitt irritert - litt fordi jeg ikke ante noe om hvem dette mennesket er og jeg ikke ville likt å ha ham i hus når jeg ikke visste noe om ham - men aller mest fordi hun har avtalt direkte eller indirekte at han skulle komme inn i mitt hus, UTEN å fortelle det til meg først. Jeg må jo gå ut fra at du stoler på jenta siden du overlater barna dine til henne. Jeg vil også tro at du føler at dette er et tillitsbrudd fra hennes side, og at situasjonen ville stilt seg ganske annerledes dersom hun hadde sagt på forhånd at kjæresten, eller en kompis kom til å stikke innom. Siden du syns hun er fornuftig nok til å passe barna dine, ville du antagelig ha tatt hennes ord for at dette var en "ordentlig" fyr. Om situasjonen hadde stilt seg slik, ville jeg klart å se mellom fingrene med at de kanskje hadde seg i sengen min også;-)
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 15. september 2007 #9 Skrevet 15. september 2007 Er du sikker på at hun skulle invitere ham inn i det hele tatt da? Kanskje han stakk innom for å levere noe han hadde lånt av henne. Det er jo ikke sikkert at hun hadde bedt ham om å komme, kanskje hun bare hadde nevnt for ham at hun skulle sitte barnevakt og da fant han selv ut at han skulle gå på besøk siden han er naboen din eller noe slikt? HVis de hadde planlagt en heit natt i leiligheten din hadde hun vel ringt ham og sagt at det ikke ble noe av tror du ikke?
Sjokomelk<3 Skrevet 15. september 2007 #10 Skrevet 15. september 2007 Jeg ville fortalt henne at det var en fyr som hadde ringt på og spurt etter henne. Ville og ha sagt at når hun er på "jobb" hos meg og passer MINE barn så vil jeg helst se at slike ting IKKE skjer.. vil ikke betale henne for å ha stevnemøter og hore i leiligheta mi mens hun passer unga mine. OG at jeg ikke ville kunne stole på henne heretter for hvem vet hvor mange ganger en fremmed kæll hadde flydd ut og inn av leiligheten så fort jeg gikk ut. Hadde sagt at jeg fra i dag ikke er intr i å kunne bruke henne som dagmamma/barnevakt. Ikke noe intr i å gi advarsler eller sjanser når det kan komme til ungene mine sin sikkerhet. Når det kommer til ungene mine er jeg ikke intr i at barnevakten skal dra andre fremmede folk inne i leiligheten, en vet aldri åssen folk det er og de kunne ha vært helt kjørt og farlige. Klarer ikke barnevakten å være uten mannlig/kvinnelig selskap i den lille tiden hun passer ungene mine kan hun mer enn gjerne få slippe. Hadde hun på forhånd sagt at det kommer (MAX) en innom i "passe-tiden" kunne jeg kanskje ha gått med på det, men ikke at hun drar inn kæller i hytt og pine (vet aldri om det er en eller flere hu dræg inn)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå