mamma til 3:-) Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 Har sånn innmari tannverk, er betent og fikk ikke tannlegetime i dag... Er umulig å sove med denne verken, så lurer på om jeg kan ta Paracet? Vet man kan ta det senere i svangerskapet, men er usikker nå, er bare 6 uker på vei. Håper noen vet, holder på å gå på veggene av tannpine nå...
Amanda- Skrevet 14. september 2007 #2 Skrevet 14. september 2007 Rådfør deg med lege eller apotek før du tar noen form for medisin. Lang erfaring med bruk av Paracet under graviditet har ikke vist skadelige effekter. Rådfør deg likevel med lege før bruk av Paracet dersom du er gravid.
Brummeline3barnsmor Skrevet 14. september 2007 #3 Skrevet 14. september 2007 jada du kan ta paracet å andre smertestillende som inneholder paracetamol...men ibux å smertestillende som inneholder ibuprofen skal du holde deg unna hele svangerskapet
Sasiemta ♀ ♀ ♂ Skrevet 14. september 2007 #4 Skrevet 14. september 2007 Hentet fra Felleskatalogen; "Overgang i placenta: Studier og lang klinisk erfaring indikerer liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet."
mamma til 3:-) Skrevet 14. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. september 2007 Takk for svar! Ringte legevakta, og de siterte det som stod i felleskatalogen. Sa jeg måtte vurdere det... Men 2 netter uten søvn er vel ikke sunt det heller? Vet ikke hva jeg skal gjøre!!
Bobine Skrevet 15. september 2007 #6 Skrevet 15. september 2007 Jeg har feber om dagen, og har fått beskjed av lege om å ta paracet. Men tar bare en når jeg står opp og en når jeg legger meg, selv om jeg før ville tatt to i slengen.
Gjest Skrevet 15. september 2007 #7 Skrevet 15. september 2007 Paracet kan du ta... Det er det du får beskjed om å spise hvis du har feks kynnere o.l senere i sv.skapet. Det eneste du ikke skal ta er medikamenter som inneholder acetylsalisylsyre. Dvs ibux o.l. Les paknings-vedlegget hvis du er usikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå