Gå til innhold

Nå snakker hun plutselig i preteritum!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Karosnuppa har ganske godt ordforråd til å være 2 år og 4 mnd (såvidt jeg kan bedømme i hvert fall....) Hun skravler i vei hele døgnet og lager små rare sanger og historier hele tiden.

I dag skjedde det noe helt nytt! Inntil nå har hun alltid snakket i presens, á la "jeg rydde puslespillet min" og "mamma komme hit nå". Under middagen i dag drev hun og forsynte seg selv og oss med grønnsaker og så sa hun plutselig "jeg gidde gullejot pappan min, jeg".

Etterpå snakket hun med morfar i telefonen og da han spurte hva hun hadde gjort i barnehagen i dag, svarte hun "jeg leka" i stedet for "leke". He he, mulig det bare er tilfeldig, men jeg er veldig kry nå. Flink liten sak :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helledussan så søt :)

Uten r"er og pappa"n min er bare så herlig :))))

Tidlig ute er hun også..klart du er veldig stolt!

Kjenner jeg gleder meg masse til Adrian begynner å snakke.

Nå er det bare masse vokaler og tegnspråk/mimikk...men utrolig hva de forstår og hvordan de gjør seg forstått.

Slutter ikke å undre meg over disse små nydelige menneskene som fyller hjertene våre så det sprenger...ikke rart det renner ut av munnen ;)

Skrevet

Em sa "kaka" og "bada" her om dagen.. hehe..

Skrevet

Hun ER langt fremme for sin alder!!! Men hvordan skal dere unngå å få en liten sak som vet hvordan hun skal ordlegge seg? Hverken du eller pappan er akkurat gjemt bak en stol når det gjelder det verbale ;=)

Skrevet

så flink hun er da! =))

Er så gøy når di små prater så godt som di gjør.

Man blir bare helt "satt ut".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...