Gå til innhold

Å være hjemme med barn istedetfor barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt meg for at jeg IKKE vil ha sønnen min i barnehage før han blir ca 3 år. Jeg merker så godt at det strider imot alle instinkter å levere han fra meg til fremmede mennesker når han bare er rundt året.

Vil gjerne høre fra andre i samme situasjon om de har noen lure økonomiske tips:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jobb litt kveld og helger:o) jeg skal ha et år ekstra med slik jobbing.. Man får jo kontantstøtte så skal nok få det til å gå rundt:o) Mannen må jobbe litt mer da:o)

Skrevet

Jeg skal og gå hjemme hvertfall et år ekstra, og tenker å ta noen kveldsvakter på noe gamlehjem eller sånn...la mamma passe snella et par timer på ettermiddagen sånn at pappaen kan hente ho der når han kommer fra jobb.

Skrevet

Jeg har sagt opp jobben min, har planer om å være hjemmeværende i mange år. Har ikke prøvd å leve på en inntekt, men regner med det skal gå bra, går vel ca. 9000 kr i minus når jeg er hjemme. Tenker da på at man får kontantstøtte og barnetrygd, pluss at man kan trekke fra noen tusen på barnehageutgifter.

Skrevet

Jeg har heller ingen planer om å ha poden i barnehage så tidlig. Jeg regner med at jeg må slutte i butikkjobben min når permisjonen er over, fordi både jeg og barnefar jobber mye kveld. Vil ikke la andre ta kveldsstellet hans. Dersom jeg evt tar noen dagvakter, så skal jeg prøve å finne en snill dagmamma. Men jeg ønsker mest å være hjemme, selv om økonomien blir strammere. Tror det vil være verdt det =)

Skrevet

Jeg har alle mine tre hjemme, de er 4år, 3år og 11mnd. De to eldste skal i barnehage fra januar av mest trolig.

Min tanke er de er små kun en gang :o)

Skrevet

sånn tenkte jeg og tidligere. det må være så fint å være hjemme sammen med barna og bare kose seg. men prøv å se det fra et barneperspektiv. hvor gøy er det i lengden og løpe i skjørtene til mamma. barn trenger tidlig stimulanse for å utvikle sosial kompetanse. man trenger ikke på ha barnet i 100 prosent i barnehage, men en mellomting. jeg ville prøvd det å sett hvor barnet ditt koser seg sammen med andre barn. i barnehagen må barna utfordre seg selv og dette hjelper på utviklingen til barna. når barna begynner på skolen ser man stor forskjell på barn som har vært hjemme og i barnehage. I lærerplanen for kunnskapsløftet skal man legge vekt på individuell opplæring, så det går vel det og:)

Skrevet

Det der med tidlig stimulanse for og utvikle sosial kompetanse er på sett og vis riktig det, men om du er flink til og dra ut og møte andre, er ikke barnehage nødvendig. Selv har jeg med barna mine på røde kors huset hvor de arangerer "leke" treff hver tirsdag, de to eldste er med på barnegospel og "hobby" kveld hver onsdag.

Jeg har bestandig fått veldig mye skryt av hvor sosiale og flinke mine barn er. Senest på 4års kontollen til eldste, ble de veldig overrasket over hvor flink hun var, hun overrasket til og med sin sin mor når det gjaldt enkelte ting ;o)

En annen ting som barn lærer veldig av er: Du skal ikke hjelpe et barn med hva du tror det kan klare selv! De lærer utrolig mye av og kunne få prøve seg frem selv, selv om de er hjemme får de ikke alt servert på et gullfat ;o)

Skrevet

Helt enig med ajas, en trenger ikke barnehage for å utvikle sosial kompitanse, men det krever at du som mor må ta med deg barna på Mor og barn grupper, minikor osv..Det er veldig kjekt og sosialt også for mor.

Mine barn har ikke begynt i barnehage før dei har fylt 3 år, men da har det vert kjempestas å komme dit.

Skrevet

når Mathias var 2 år tok jeg på meg å vere dagmamma til 2 gutter på samme alder i 1 år,men kun 3 dager i uka. Så da hadde han lekekompiser også.Det fungerte kjempefint. Det som vart ekstra kjekt var at alle guttaboys begynte i samme barnehage, så tilvenninga gikk helt flott, der var noen dei kjente frafør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...