Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som vet hvordan sykepenger beregnes? Er det de siste fire uker, eller regner Nav et snitt av en periode?

Har fått dagpenger i nesten tre måneder, men er nå i jobb (hurra, klarte å få jobb til tross for at jeg er gravid).

Har ikke fortalt arbeidsgiver at jeg er gravid. Følger jeg er i en veldig kinkig situasjon. Men har vært egoistisk, og virkelig stått på for å få meg en jobb. Vår økonomiske situasjon er slik at dersom dagpengegrunnlaget skulle være grunnlaget, ville vi fått problemer.

(Graviditeten er ikke planlagt).

Er nå nesten halvveis i graviditeten, men er begynt å slite med formen. Ryggen er ikke med på laget, så etter endt arbeidsdag er jeg mer eller mindre sengeliggende. Noe som kan være vanskelig med en liten på 11 mnd, og en større på nesten 6 år. I tillegg pendler jeg til jobb (det gjør pappaen også).

Var innstilt på at jeg skulle klare å jobbe frem til permisjon, men her er det bare å stikke fingeren i jorda, og være realistisk. Men som sagt spiller økonomien en betydelig rolle her.

Har noen peiling på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ganske sikker på att sykepenger regnes ut fra de siste 4 ukene=)

Men vet att det står forklart inne på nav.no.. bare søk på sykepenger eller sykemelding=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...