Gå til innhold

Plassering av morkaka...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ordinær ul idag og fikk vite at morkaka ligger litt foran åpningen.. fikk ny time om noen måneder. Noen som opplevde dette og at den flyttet seg før fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I sist svangerskap lå min på fremre vegg av livmor, delvis dekkende livmormunnen... På UL i uke 32 hadde den vokst med livmora oppover og var ikke til hinder for normal, vaginal fødsel.

Jeg tror det er nokså vanlig at den vokser med og vekk fra åpningen, særlig om den ikke dekker helt! Har iallefall hørt oftere om det enn at den blir liggende og dekke.

Forsøk å slapp av og ikke tenk så mye på det nå. Etter neste UL vet du jo med sikkerhet! Men du kan jo være obs på at noen blør lettere om morkaka ligger ugunstig til. Uten at det er farlig. Det er bare en forklaring på blødninga...

Skrevet

Jeg hadde delvis foranliggende morkake, dekket litt av åpningen på ordinær ul. Måtte tilbake på ny ul i uke 32. Da hadde den trukket seg oppover og ville ikke være til hinder for vanlig fødsel. Den trekker seg oppover i nesten alle tilfeller. Ikke noe å bekymre seg over. Ikke har jeg hatt blødninger heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...