Gå til innhold

grøt eller ikke,,,


Gjest

Anbefalte innlegg

Har dere alle begynt å gi de små mat? Jeg er veldig i tvil om jeg skal begynnne så smått... junior er fortsatt veldig tilfreds og har ikke bedt om mere mat på dagtid, men har lagt inn ett ekstra måltid om natta., har nå to nattmåltider. Får kun mm. Det anbefales jo fullamming til 6 mnd. Hva er grunnen til at dere har startet og hvis svaret er pga økt sult, hvordan konkret merket dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har bynt å la henne prøve litt grøt på kvelden,den som blandes med mm.Gjor d pga at hun ble mye mer utilfreds om kvelden og natta.Fra å vær oppe 1-2 ganger om natta ble d til annen hver time.Nu lægg ho sæ kl2030,sov til i 3 tia og så til i 7tia,Ho e 4mnd og 14 daga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å gi grøt da Andreas var 4 mnd. Grunnen var at han hang i puppen hver annen time og virket som om han aldri ble helt mett. Spurte hs og hun anbefalte at jeg begynte med grøt. Han vokste også veldig fort (5 kg og 19 cm fra fødsel til 4 mnd kontroll), og trengte mer enn bare mm mente hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annerledes for oss som kun gir mme, da er det faktisk anbefalt å starte fra 4 mnd. Lillegutt var 4 1/2 mnd når vi begynte, grunnen var at han drakk mer enn 1 liter mme per døgn og ville ha mer. Noe som ikke er bra for nyrene. Har git grøt i en mnd og han er oppe i full porsjon og to måltider for dagen. Hadde ikke startet hvis baby ikke ga signaler om det for bringer med ekstra "arbeid" og tilvenning på magen. Jeg ville vente til 6 mnd men ble anbefalt hs om å heller gi grøt enn mer mme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å gi grøt til Chanita fordi at jeg begynte på skolen nå i september, siden hun ikke tar flaske så var eneste løsninga grøt, middagsglass og fruktpurre . Kan ikke si at hun gleder seg hver gang, men kan ike la henne sulte heller når mamma er på skolen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oskar e veldi opptatt av oss når vi spis- han vil liksom også ha når vi spis. han hang også¨ofte på puppen og va veldi variabel på natta.han har ok vektøkning og trenger sikkert ikke ekstra, men har nu gitt smakeporsjoner på risgrøt( er vell oppe i full porsjon snart og han får d kun til "kvelds" og han får pupp i tillegg) grønnsakspure og fruktmos/pure.

han elsker grøten og frukten. potet/gulrotmosen e han ikke helt vant m enda.... men de andre e søt så d finner nok om mm. blander grøten og middag m mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har også begynt å introdusere litt tyntflytende grøt.

Håper det hjelper på søvnen etterhvert for her er jeg oppe 100ganger i løpet av natten føles det som!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar:) Konklusjonen min blir at jeg venter litt med grøt siden han ikke ber om mere mat på dagtid. Han spiser hver 3.5 - 4 time på dagtid og får nattpuppen kl 18.30 når han legger seg. Det nye måltidet er nå ca kl 23.00 og så spiser han igjen kl. 04.00 som han har gjort siden han var 3 uker. Han blir 5 mnd på torsdag så jeg håper vi klarer noen uker til med fullamming!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dattra mi ble fem mnd i dag hurra :) Hun begynte med liten t-skje grøt i morsmelk erstatningen da hun var 3,5 mnd. Siden da har hun sovet hele natta. og det er så utrolig deilig. Hun våkner mellom sju og åtte på morran igjen og drikker melk, så sover hun igjen til ni. da står vi opp og hun får grøt og hun digger det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...