Gå til innhold

Jeg klikker snart av denne trassen hans!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er vel 2,5 år og en skikkelig prøvelse. Når han er trøtt er han nesten helt umulig, og jeg klarer ikke alltid å styre temperamentet mitt. Han kan være nesten umulig å skifte bleie på f.eks. Da er det bare hyl og skrik, og det er jo noen skift per dag. Blir til at jeg leverer han i bhg nesten hver dag for det blir for tøft å ha han hjemme.

Jeg er ganske trøtt og litt mer hormonell siden jeg er gravid. Gruer meg til å ha to barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hihi...godt å høre at det er flere!!!! ;)

Men er ingen artig opplevelse det her.

Jeg er heldigvis av den sjeldne sort. EKSTREMT tolmodig ;o)

Ville bare fortelle deg at du ikke er alene om det hvis det er en trøst. Ikke mye hjelp å få her siden jeg har samme problemet. Mitt beste tips er å være tolmodig. Ha humor og hvis hvem som bestemmer!!!!! Du er sjefen. Ikke unngå problemer...om jeg er flink til å følge mitt eget råd?? NEI!!!! Ikke lett med oppdragelse, hehe...;)

Ordner seg nok skal du/vi se ;)

Skrevet

Nei det er ikke lett, jeg har passet endel barn tidligere, men min egen unge har jo mer vilje enn alle de barna til sammen. Jeg har egentlig ganske bra tålmodighet, men merker hormonene styrer litt.

Vi har masse humor også, han er en kjempefestlig gutt, og sjarmerer mange, men han er så sta. Men jeg er veldig bestemt på hvem som bestemmer, rikker meg nesten aldri. Da har jeg hvertfall tapt... Skjønner ikke at han ikke vil bli kvitt den ekle drittbleia jeg, neida det vil han ikke. Har prøvd å la han gå med den til det blir så ubehagelig at han vil bli skiftet på, men da er det jo på alle klærne også...

Håper han vokser det av seg snart, men mistenker at vi har et stykke igjen :)

Godt vi er flere i samme båt!

Skrevet

uff, ja, og med alle disse hormonene du bærer på, er det jo ikke lett å styre tolmodigheten like bra.

Dere er to om det? Og er dere enige i det meste av oppdragelse?

Jeg gjør det meste selv. Sambo er sjømann!! Kommer nå hjem i Oktober, så han er mye borte.

Nå skal gutten vår bytte bhg og det tror jeg blir så utrolig bra. I den gamle var alt i ett rom omtrent, så han hadde ikke mulighet til å koble av. I den nye vil han få mange forskjellige rom, bl.a eget leserom. De trenger å koble av disse også.

Min er sent ute med å prate, så det er nok mye frustrasjon pga det. Jeg PRØVER å tenke på at suttringen kan komme av frustrasjon. Han får det ikke som han vil og han blir ikke bestandig forstått.

Vi hadde blitt rimelig frustrert vi også om aldri noen forstod oss, hehe...

Kanskje vi skal bli flinkere til å sette oss i deres situasjon? Ikke lett tror jeg;)

Skrevet

Jepp vi er heldigvis to om ansvaret, og vi er veldig enige om hvor grensene går! Tror vi snart får grå hår begge to :)

Prøver å sette meg inn i guttens situasjon også, prøver å forberede han på ting som skal skje, og han sier det er greit. Men når det kommer til stykke så er det ikke greit nei :(

Han får ellers mye skryt og vet vi er er glade i han, vi koser masse også. Det er når vi skal gjennom stell og tur på butikken etc at det skjærer seg veldig.

Skrevet

Åååå, så godt å høre at det er flere ;o)

Jeg tror jeg har verdens beste gutt, men innimellom koker det nesten over for meg.

Han er snill og god, men når det kommer til bleieskift, stelling og rydding slår han seg totalt vrang.

Synes liksom ikke jeg kan klage, siden han som regel bare er snill, men nå som jeg er gravid merker jeg at lunta er mye kortere enn før.

Tror og håper at når den nye babyen kommer, så roer hormonene seg, og ting går tilbake til normalen.

Tror ikke det er unormalt å føle det sånn som det her :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...