Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 Vi har bestemt oss for å slutte babysvømmingen etter 4 ganger. Det har bare blitt verre og verre, i dag hylte Mia og ble hysterisk med en gang hun kom i kontakt med vannet. Vi aner ikke hva det er, men noe gjør henne livredd og vi orker ikke utsette henne for det lengre. Med en gang hun er ute av bassenget og garderoben er hun blid som ei sol igjen. Instuktøren mente at noen barn kan reagere på omgivelsene, så det kan være bassenget hun rett og slett er redd for, på tross av at hun elsker å bade hjemme og aldri har hatt en vond opplevelse med vann. Hun sa også at hun er for liten for å ha vannskrekk, så det er ikke godt å si hva som plager vesla vår, men det er tydelig at hun hater å være der. Det er bare vondt å se henne så redd, så vi gir opp (med tungt hjerte, vi gledet oss så mye til det her). Kjipt :-/
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 14. september 2007 #2 Skrevet 14. september 2007 Uff så utrolig kjedelig! Både for dere, Mia og oss. Men må si at jeg forstår dere veldig godt! Ikke gøy å se at de små er redde og utilpass. Kan det være at det er så mye som skjer rundt henne, sammen med uvante lyder og masse vann som gjør henne så redd? Ikke godt å si... Camilla ble utrolig sliten etter å ha dykket to ganger i dag, så hun var mildt sagt GRINETE på slutten så vi valgte å avslutte svømmingen 5 min før tiden. Og det var herlig å være alene i garderoben!
Gjest Skrevet 14. september 2007 #3 Skrevet 14. september 2007 Åh så utrolig leit for dere! Men jeg må si at det er bedre for dere å la det være med dette nå, så kan hun kanskje ta opp igjen badingen ved en annen anledning. Jeg må innrømme at jeg trodde Matteo skulle ha det helt forferdelig etter første runde på babysvømmingen. Det var 14 grinete unger der, og i garderoben etterpå så skrek de så mye at jeg ikke klarte å roe ham ned etterpå. Men vi ble enige med instruktøren om å bytte til et roligere kurs. Og det var nok for ham til å igjen trives. Og nå er det som fisken i vannet! Krysser fingrene for at dette er forbigående og at dere igjen kan nyte vannet ved en senere anledning..
Millapril Skrevet 14. september 2007 #4 Skrevet 14. september 2007 Så trist å høre at det ikke fungerte for dere. Har jo skjønt på dere at det har vært noen tøffe økter, men man vil jo så gjerne at det skal fungere. Skikker en tung avgjørelse å ta. Men det er bra hun ikke er redd for å bade hjemme i hverfall, så det ikke er vannskrekk på gang. Vi er spent på hvordan det skal gå med vår skeptiske baby, som ikke er veldig trygg i vannet hjemme heller... hmmm Kanskje vi får starte vår egen svømmegruppe?
Bellen^2 Skrevet 14. september 2007 #5 Skrevet 14. september 2007 Uffda, det var leit å høre:/ Babysvømming skal jo være gøy for de små, og er det ikke det så er det ingen vits å tvinge seg gjennom det. Dere kan jo alltids ta det opp igjen senere hvis dere kunne tenke dere å prøve igjen. Skjønner godt at det kan bli litt mye for de små. Sebastian var også veldig var på mye støy, spesielt i garderoben, da vi gikk på første runde. Nå takler han det heldigvis bedre.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 15. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 15. september 2007 Det er veldig trist, ble skikkelig nedfor i går og så for meg at Mia aldri kommer til å like vannet. Litt overdrevet, men dog ;-) Jeg sendte mail til de som holder kurset for å si beskjed, og nå har vi fått tilbud om å prøve dagtid istedet. Kanskje verdt et forsøk, Mia har ikke den beste historikken med forandringer på kvelden (ref. Københavntur). Tror kanskje vi prøver. Er det like ille kan det være lokasjonen, og da prøver vi en runde når hun blir litt større tenker jeg. Hyl i garderoben er greit, og det kan jeg forstå, men med en gang hun treffer vannet, den er litt verre. Vi får se hva det blir til!
Millapril Skrevet 15. september 2007 #7 Skrevet 15. september 2007 Skjønner at dette var en kjip avgjørelse å ta. Det skal jo liksom være så gøy for disse små. Men jeg kan skjønne at de reagerer litt også, med mye lyd og støy. I tillegg til at det er sent på dagen... Håper virkelig det går seg til med dagsvømmingen, om dere bestemmer dere for å prøve det ut. Lykke til!
Bellen^2 Skrevet 15. september 2007 #8 Skrevet 15. september 2007 Så flott at dere i hvert fall fikk tilbudet om å prøve på dagtid. Jeg tror jeg hadde hoppet på det, hvis hun fortsatt ikke synes det er noe så er det bare å pakke sakene og sette snuten hjemover. Jeg er veldig fornøyd med å ta det på dagtid. Da er vi alle opplagte og klare til å more oss i vannet, og etterpå så er vi så deilig og avslappet:) Jeg skjønner godt at du synes dette er trist. Vi gikk jo en real runde i tenkeboksen ang babysvømming med Sebastian pga utslettet hans. Det ordner seg nok uansett:) Hvis det ikke blir mer babysvømming så har dere jo babysang, felles trilleturer og playdates.
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 16. september 2007 #9 Skrevet 16. september 2007 Hei. Du skal se at det går bedre med en opplagt Mia på dagtid. Jeg ville ha gitt det ett forsøk. Jeg kjenner flere som har endt i samme situasjon og de måtte bare avslutte prosjektet. Så det skal du ikke ta så tungt. For du skal se at hun blir en racer i vannet senere uansett.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 16. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 16. september 2007 Det er litt godt å høre at det er flere som har havnet i samme situasjon. Jeg har aldri hørt om en baby som hater babysvømming før, så jeg tenkte at igjen er Mia litt utenom det vanlige. Det hjalp, takk :-)
Tussi og Maja Skrevet 16. september 2007 #11 Skrevet 16. september 2007 Så kjedelig da! Stakkar liten... Håper det går bedre på dagtid, når hun er litt mer opplagt, og det kanskje er litt mindre folk og støy. Har også hørt at det er familiesvømming hver søndag på skolen rett ved dere. Kan jo være greitt å huske hvis dere vil prøve det om en liten stund igjen. Vi tenkte å benytte oss av det etter hvert. Vi går nå på andre kurset, og tenker at etter jul kan vi droppe kurs, og heller benytte oss av det tilbudet (kr 55 pr gang). Maja er en skikkelig pyse i vann. Trives kun så lenge hun har hodet og ansiktet godt over vannet, og å dusje er aldeles forferdelig :-/ Men satser på at hun blir vant det etter hvert..
Heihvordetgår Skrevet 18. september 2007 #12 Skrevet 18. september 2007 Jeg opplever akurat det samme som deg nå, og vi går på dagtid. For andre gang har lillemann hylskreket fra vi går i vannet til vi er oppe igjen. Elsker å bade hjemme, men ikke på babysvømming. Utrolig slitsomt. Vurderer også å slutte, tenkte å prøve for en siste gang neste gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå