Yummy*Mummy* Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 Nå fikk jeg så syyykt lyst på det og har lovet en venninne å bake den. Noen som kan hjelpe meg??
Gjest Skrevet 14. september 2007 #2 Skrevet 14. september 2007 Sikker på at du vil ha den? Den er farlig vanedannende, og VELDIG lite flatterende for figuren, *fnis* Neida, her kommer verdens beste kake: Ingredienser: 450 g Oreo Cookies 100 g smeltet smør 1 pk Philadelphia naturell - myknet 2,5 dl melis 3,5 dl piska krem (Menkomel (best res.) eller Kremfløte) 2,5 spiseskjeer sukker 1 pose sjokolademousse Toro 3 dl melk til moussen (evt. 2 dl lettmelk og 1 dl helmelk) Slik gjør du: - 1/4 del av Oreokjeksene brekkes opp i småbiter i en skål - Putt resten av kjeksen i en pose og smuldre dem opp til veldig små biter! - Smelt smør, og hell det over kakesmulene i en bolle - Bland det godt til det kan smøres ut i en 24 cm rundform - Miks kremost og melis med en mikser så det blir en luftig, kremete masse - Miks kremfløte/Menkomel med sukker til en stiv krem - Bruk ca ½ den stivpiskete kremen til å røre forsiktig inn i ostemassen - Smør massen over kakebunnen - Legg oppi halvparten av kakebitene du har satt til side - Sett i kjøleskap 30 minutter. - Miks opp sjokolademoussen i henhold til pakningen - Rør inn de siste kakebitene i moussen - Smør massen over kaken og sett i kjøleskap ytterligere 1 time - Legg et lag med krem på toppen til slutt - Pynt eventuelt med flere kakesmuler eller lag et mønster med vanlig sjokoladesaus! - La kaken stå avkjølt ytterligere noen timer - Best blir den om den står nesten et døgn før man løsner formen og spiser - Kan også fryses til iskake! NAM!
Felix&Lurifax Skrevet 14. september 2007 #3 Skrevet 14. september 2007 Lagde denne for noen dager siden, DIGG!!
Yummy*Mummy* Skrevet 14. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. september 2007 Åh herreguuuud, nå gleder jeg meg, den skal lages imorgen! så kan vi koooose oss på søndag. Tusen takk!!!!
dumme mamma Skrevet 14. september 2007 #5 Skrevet 14. september 2007 jeg bruker oppskriften på detsoteliv.no, søk på Oreo Cake Original. SUPERGOD!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå