Gå til innhold

ang dåp....samme som dåp/navnefest

Anbefalte innlegg

Skrevet

1) hvor mange gjester skal dere ha i dåpen? Evt har hatt i siste dåp?

2) Hvor mye kostet dette for dere??

3) Har dere hatt det i leid lokale?? Eller hjemme? hos familie?

Vi skal ha dåp nå, og leid lokale.

ca 30 gjester - med mat og lokale, og kaker - kommer det på ca 13 000,-

Er dette dyrt???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi betalte ca 5000 med mat og lokale

Drikke ca 400

kake 700, resten bakte vi selv

Så ja jeg syns det var heftig dyrt!!

Skrevet

vi har nettopp hatt dåp. hadde det hjemme. var bare den nærmeste fam som var samlet. var 20 gjester. hadde aftengudstjeneste,så da laget jeg et lite koldtbord med en varmrett+div tilbehør. brød,rundstykker,ris,salater,spekemat osv.. hadde 4 kaker. kaffe og brus. kom på mellom 1000-1500 kr.. og jeg synes 13000 var i meste laget. med førstemann hadde vi dåpen ute. var 25 gjester,koldtbord med varmrett. bakte kakene selv,og kaffen var inkl i prisen. bet ca.2500,- for hele selskapet.

Skrevet

hva slags mat hadde dere da? Koldtbord?? er ikke kurvertpris ca 250 pr pers da......

Hvor mange var dere da??

De tar 35 kr pr drikke /pers der vi skal ha dette

Servering av kaffe/te + egne kaker tar de kr 20 pr pers.

Skrevet

vi var 50 stk

kostet oss ca 2500 kr, inkludert alt. 3 retters middag til 15 stk, kaker og drikker

leide ikke lokale, men fikk låne gratis på jobben til svogeren min.

onkelen min er utdannet kokk så han lagde maten, vi bare kjøpte inn så vi slapp litt billig unna- men allikvel syns jeg 13 000 hørts mye ut

Skrevet

Det hørtes veldig dyrt ut.

1) vi var 27 stk, bare nærmeste familie.

2) vi hadde koldtbord som vi lagde selv, men moren min, svigemor og søstera mi kom også med mat. Kom kanskje på 2000 kr tilsammen.

3) vi hadde det hjemme.

Skrevet

Skal du ha folk til å servere?

Du kan jo kjøpe drikke selv..og bestille kake på bakeri og bake litt selv evt få slektninger til å bake?

Jeg skjønte ikke helt tror jeg...

Skrevet

helt erlig så syntes jeg 13000,- var myyye penger. trodde ikke man brukte så mye på en barnedåp. hadde en veninne som giftet seg i fjor,og bryllupet kom på ca.10000,- men hadde det ikke på en resturant da.. men som sagt,synes det hørtes mye ut. men hvis dere har penger til det,så er det vel bare å ta i på det..

Skrevet

Vi skal ha det på en gjestegård/hotell

Vi betaler for maten som er ca 260 pr kuvert.

Inkl leie av lokale , pynting , og mat

Drikke koster utenom (vi kan dessverre ikke ha med eget)

Skrevet

Jeg pynta selv og bakte og hadde med drikke.

Maten kosta vel rundt 160 kr per pers hvis jeg ikke husker helt feil...da tror jeg dere har valgt veldig dyr mat...

Men dette er så klart en smakssak. Til det første innlegget ditt der du spør om dette er dyrt vil jeg helt klart si ja...det er dyrt!

Skrevet

Ja synes også det er dyrt. Men er det noen her som har hatt det på et hotell/restaurant eller noe??

Hva har dere betalt for koldtbordet??

Tenker ikke på dere som har en kokk i huset eller jobber på stedet.....

Vi hadde dåp i sommer og betalte ca 8000 for 30 gjester

Hadde det på et sommerhotell

Skrevet

Vi hadde bare nærmeste familie, 20 stykker.

Bestilte spekemat fra nærmeste slakter, det kostet 150,- pr. pers inkludert eggerøre og flatbrød. I tillegg kjøpte vi ovnsbakt urtebrød o.l. på en gårdskafe. Marsipankake kostet vel ca 500,- og resten bakte venner og familie.

Hadde det her hjemme vi da, og rosa lys, servietter og blomster koster ikke all verden, så jeg synes nok dere virkelig har slått på stortromma. Men dere får sikkert en fin fest da :-)

Skrevet

Hmmm - vi har valgt en vanlig koldtbordmeny - og tror man ikke får en koldtbord meny på et serveringssted til kr 160.

DA er dere veldig heldige iallefall.....

Hvor i landet bor dere ? Vi skal ha det på Lillehammer hotel, og har sjekket litt rundt om kring -

skulle gjerne hatt det hjemme - men blir ikke så mye plass til det - dessverre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...