Gå til innhold

Dere med barn med hoftefeil..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan holdt de beinet som det var noe galt med før de fikk pute?

kunne dere se noe var galt selv?

Skal på ul av ellies hofter om en uke hun har kolikk så jeg håper virkelig ikke hun må ha pute også

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldstejenta mi var født med hoftedysplasi ("skåla" som hoftekula skal sitte i var ikke "ferdig"). Dette ble oppdaget allerede på fødeavdelinga,så jeg så aldri om hun holdt benet på noen spesiell måte..

Men, det jeg tenkte med å svare på innlegget ditt var bare å fortelle at det ikke er verdens undergang å ha pute. Selvfølgelig vil man helst unngå det, det er jo noe herk, ting blir litt ekstra tungvint, men ungene bryr seg ikke noe nevneverdig med den, de blir fort vant til det. Nå skal det jo selvfølgelig sies at jenta mi fikk den av da hun var tre måneder, så hun var jo ikke akkurat gamle greia..

Skrevet

Jeg har ikke erfaring fra min sønn, men jeg har selv da. Mamma sa vel fra dag 2 at det var noe galt. Det var bare noe som ikke stemte. Desverre hørte ikke legene på henne, så jeg fikk ikke pute. Ble lagt i sprikegips da jeg var ca 10 mnd og har siden hatt fire store operasjoner. Heldigvis har de kommet mye lenger i dag. Håper du slipper pute da :)

Skrevet

Jenta mi fikk også påvist det på sykehuset, så jeg så aldri om hun holdt beinet feil, men legene så det ikke. De tok bare en sjekk fordi hun var født med feilstilt fotblad. Hun hadde såpass liten feil at det bare var på grensen til at hun fikk pute da. Men jeg gråt og gråt da de fortalte det. Og jeg hatet puten inderlig, fikk aldri pyntet henne syntes jeg, og syntes så synd på den lille jenta som dro beinene inntil seg hver gang vi tok av puta. Hun hadde den bare til 3 mnd, men hun hadde også kolikk så vi bar og bar. Men puten merker hun ikke og du tenker ikke så mye på det etter hvert du heller. Blir vane!

Skal krysse fingrene for at dere slipper pute! Men skulle det skje så går det greit, og du kan bare spørre om det er noe du lurer på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...