Gå til innhold

Sukker i urinen - flere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk brev fra legen i dag om at det er funnet sukker i urinen min. Typisk leger å sende slike brev så de ankommer fredag. Det samme gjorde hun da jeg hadde celleforandringer og måtte opereres. Brevet lå der fredag ettermiddag og hele helgen lå jeg og gråt og trodde jeg skulle dø..Jeg fant brevet da jeg kom fra jobb i dag har ingen muligheter til å ringe legen. Jeg er i uke 12 og er bekymret. Vet så lite om dette. Kan det være forbigående? Er det farlig for babyen? Sist fødte jeg for tidlig og jeg ønsket meg så inderlig et "normalt" svangerskap denne gangen... Hvordan blir svangerskapet mitt nå da...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sukker i urinen trenger ikke å bety annet enn at du hadde drukket eller spist noe med høyt sukkerinnhold kvelden før urinprøven ble tatt. Men det kan jo selvfølgelig være andre ting også. Jeg hadde spor av sukker i urinen sist jeg var til kontroll hos jordmor, men da hadde jeg spist godteri kvelden før. Ventet noen dager før jeg leverte kontrollprøve hos fastlegen min og da var alt helt fint.

Skrevet

Takk for svar! Skal levere ny urinprøve til legen på mandag så da krysser jeg fingre for at den er normal igjen. Ha en god helg!

Skrevet

Ja jeg hadde utslag på sukker i urinen, selv om jeg ikke hadde spist noe særlig med snop kvelden før....

MEN, nyrene jobber jo ikke helt som de skal sier jm, de kan "slippe" ut sukker i urinen i stedet for å trekke det inn i blodbanen igjen, så det kan skje ved en "glipp" av nyrene for å si det enkelt...

Hehe skjønte du?... :)

Men anyway, jeg målte fastende blodsukker to dager etter den urinprøva, og da hadde jeg lavt normalt blodsukker. 3,4 og 3.9, så det var nok ikke noe begynnende svangerskapsdiabetes.. Målte 1 uke etter den urinprøva å da var det på 3.6...

Så det trenger ikke å bety noe:)

Men hadde det vært noe høyere, hadde hun sendt med til en glucosebelatsning. Dropper det nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...