mam <3 Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 Så det når vi kom hjem i dag og jeg skulle skifte klær på henne. To bitemerker etter en liten munn. Blå og rød, jeg så helt tydelig at det var bitemerker. Det er visstnok en gutt som er litt eldre enn henne der som er voldsom med henne, men trodde de mente at det var bare litt knuffing og slikt.. Hadde jeg ikke dårlig nok samvittighet for å sette henne i bhg så tidlig så har jeg det iallefall nå. Stakkars lille forsvarsløse ungen min. *snufs* Hva gjør man i slike situasjoner? Syns ikke dette var noe greit.
*Molly mus* Skrevet 14. september 2007 #2 Skrevet 14. september 2007 Stakkars liten... huff det kan ikke ha vært godt.
Libido- Skrevet 14. september 2007 #3 Skrevet 14. september 2007 Er veldig vanlig at barn biter, tris for dem det skjer med, og trist for foreldrene til dem som gjør det. Si hvertfall fra til barnehagen at jenta di har et bitemerke, at du ønsker at de er litt mer påpasselig. De kan ikke følge med hele tiden, men du kan minne dem på at de skal være obs på situasjonen.
Gjest Skrevet 14. september 2007 #4 Skrevet 14. september 2007 Nemi har også blitt bitt i barnehagne og jeg måtte bare le fordi ungene vet jo ikke hva de gjør uansett! selvsagt var det synd på henne men kan jo ikke forhindre det . det skjer fort og gæli . kan ikke gjøre noe med det annet enn å be de barnehageansatte følge litt bedre med
Bratsj Skrevet 14. september 2007 #5 Skrevet 14. september 2007 Dette er veldig vanlig, jenta mi er dessverre en slik som av og til biter , og har selv kommet hjem med tanngard-abstøpninger på både armer og rygg - kjipt. Hvis ungen din er vaksinert er det ikke farlig, bare følg med på at det ikke går infeksjon i såret (hvis det er hull gjennom huden)
nickoline og supermann Skrevet 14. september 2007 #6 Skrevet 14. september 2007 Desverre helt normalt i barnehagen. Hadde det samme problemet i vår barnehage. En gutt beit og kløyp som bare det. Gutten min på da rundt året kom stadig hjem med blå merker og klor i ansiktet. Nesa så ut som den skulle vært prøvd å bli revet av....... Jeg tok det opp i barnehagen. Mente de burde passe litt bedre på. Fikk som svar at det var ei jente som hadde hatt det enda værre............. what? Hva er det for et svar? De burde jo heller passe litt bedre på de stakkars barna. Og selvfølgelig følge opp den som biter/klorer/klyper. Vi har byttet barnehage nå, der er det foreløpig ikke noen som biter eller klorer mer enn normalt! Det er veldig synd på de ungene som biter/klorer/klyper. De er ofte veldig frustrerte. Ofte pga manglende språk.
Bettybu Skrevet 14. september 2007 #7 Skrevet 14. september 2007 Ikke moro når barn biter, og blir bitt! Ser noen mener at personale ikke passer godt nok på..... Har dere ikke opplevd hvor lynende kjappe de kan være?? Du kan ha barna på fanget og likevel klarer du ikke avvegre et bitt! Frustrerte pga språk ...JA, ettåringer snakker nødvendigvis ikke så mye, og det er vel ikke mer synd på dem enn andre. Jober selv på 1-2 års avdeling akkurat nå, og 2 av jentene var veldig kjappe med munnen en periode tidligere i år. Det er bare sånn, de slutter gjerne med det etterhvert... Ja, vi ser etter de som biter OG IKKE biter.. Det virker nesten som enkelte mener at personale "driter" i å passe på barna, og lar det bare skure å gå!! Har du svaret på hvordan få en 1-2 åring til å slutte å bite, så kom med det!!!
mam <3 Skrevet 14. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 14. september 2007 Ja, det er vel bare slikt man må regne med. Men alikevel... Skal si det til de i bhg, at de må passe bedre på. Det var på ryggen hun var blitt bitt, sikkert igjennom klærne. Så det var heldigvis ikke gått hull eller noe. Vet dessuten at det har skjedd to ganger. For pappan hennes fortalte i dag at han hadde sett ene merket for noen dager siden. Idag var det et nytt ved siden av det andre. Får håpe hun får tenner snart og kan bite tilbake. Hehe.. Neida.
Libido- Skrevet 14. september 2007 #9 Skrevet 14. september 2007 eh nå påpekte vel alle her at man kan si fra, men at det uansett kan skje, fordi man ikke kan passe på hele tiden. Ta deg en valium og les svarene en gang til.
lettereforvirra Skrevet 14. september 2007 #10 Skrevet 14. september 2007 Uff, jeg hadde blitt så lei meg om noen hadde bitt noen av mine barn , uææ, er nesten så jeg ikke vil slippe de i barnehage. hehe, men det kan vel være hun som blir den som biter og kan jeg tenke meg :-) Håper de som jobber der passer godt på !
Bratsj Skrevet 14. september 2007 #11 Skrevet 14. september 2007 I barnehagen vår er iallefall prsonalet veldig fine når det gjelder biting, de er veldig oppmerksomme og tar tak i det med en gang det skjer. Når det pågår over tid, slik det dessverre har gjort med jenta vår (og en del andre barn i barnehagen) så tar de tak i det og kaller inn fag-konsulent som følger med på barna for å lettere forstå i hvilke situasjoner det skjer og hvordan man dermed kan avverge det og hjelpe barnet med bedre impulskontroll.
:)ettena:) Skrevet 14. september 2007 #12 Skrevet 14. september 2007 dette temaet kjenner jeg godt, min minste gutt har bitt mye i barnehagen. det har vært en tøff tid for oss som foreldre og for han. vi har fulgt det tett opp sammen med personalet. det har variert veldig hvordan det bitte barnets foreldre har tatt dette. helt fra de som ikke lenger hilser på meg og min mann til de som forstår at dette følges opp. jeg har feldt mange tårer, det er ikke gøy når andre barn og foreldre lider pga mitt barns oppførsel. jeg er utdannet innen barn og pedagogikk og har tatt kontakt med de instanser som kan noe om barn og biting og det er ikke mye man får gjort utenom å prøve å avverge at det skjer. jo mer barnet som biter får negativ oppmerksomhet rundt bitingen de mer biting blir det(små barn) når store barn biter er det mulig med andre tiltak. gutten vår sluttet ganske brått etter at han fylte to år, og det er godt. forøvrig har han også blitt bitt av andre. har to barn til og de har også bitemerker av og til. det er nok noe som desverre kan skje. det er vondt for foreldre på begge sider.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 14. september 2007 #13 Skrevet 14. september 2007 Det er nok sånn som dessverre skjer og det er ikke mye få gjort med. Jeg var en sånn biter da jeg var lita. Mamma prøvde en gang å forklare meg da jeg var heldt umulig med bitiing, spytting og lugging at det bare var slemme guttunger som gjorde sånt, da svarte jeg henne at jeg var slem guttunge. Men du får si fra i bhg om det, men tror enn må regne med noen merker i bhg. Og ihvertfall når de blir større.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå