Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 Hei... Jeg har hørt at det ikke blir mer alkohol i melken enn det er i blodet, altså ca 0,1 promille v. ett glass, noe som da blir 0,1 promille av 0,1 promille når det så kommer fra melken og i babyens blod (noe som ca kan sammenlignes med innholdet i kefir . Det vil si at jeg, selv om jeg fullammer, har tatt meg ett par glass (ikke mer) hver fredag og lørdag siden fødselen... Jeg er ikke så veldig hypp på skjenn, men lurer på om dët er noen her som vet om jeg tar feil eller har rett? Lå helt unna alkohol i graviditeten, og har nydt glassene siden, men lurer på om jeg har gjort noe gæærnt. Glad for svar! Klem fra denne gangen:
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #2 Skrevet 14. september 2007 Jepp, det er sånn at har du alkohol i blodet, har du alkohol i melka... Så når det er tomt for alkohol i blodet, kan du trygt amme :-)
Gjest Ut på tur Skrevet 14. september 2007 #3 Skrevet 14. september 2007 Jeg fikk vite fra helsesøster at jeg kunne amme rett etter jeg haddu drukket 1 glass vin fordi jeg bare har en promille i mitt blod og i babyens blir det enda mindre... men det var ett glass. Alkoholen er ute av melka med det samme den er ute av blodet ditt. Kjenner ei som pumpa for å levere til sykehus hvor det gis til prematur, hun kunne også drikke vin men måtte vente til hun ikke hadde promille med å pumpe. Helsesøster sa til meg at om jeg var skikkelig på fylla burde jeg kanskje pumpe og kaste en runde melk fordi da blir det mer avfalsstoffer.
Expat Skrevet 14. september 2007 #4 Skrevet 14. september 2007 Vel. Man regner omtrent tre timer per drink, før man er nykter nok til å amme en baby under 6uker. Baby under 6uker har ikke nok utviklet lever til å bryte ned alkoholen ordentlig. Etter 6uker bør man også ta det godt med ro, men ikke like strikt som med den nyfødte. Med sterkere drikke enn øl&vin, samt om du blir full/har mer enn 2 drinker innabords samtidig, kan utdrivingen skades, hos noen permanent.
Gjest Ut på tur Skrevet 14. september 2007 #5 Skrevet 14. september 2007 Jeg fikk nå beskjed av HS jeg kunne drikke ett glass vin. har ikke hatt behovet enda, men det var hva jeg fikk vite.
gerd Skrevet 14. september 2007 #6 Skrevet 14. september 2007 Du bør ikke drikke og amme før barnet er ca 2 mnd gammelt. Etter dette kan du fint amme på et par glass av de grunner som nevnes over her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå