Gjest Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 Off, kræsjet i dag, på en parkeringsplass, men vi er ikke helt enige om skyldspørsmålet... Ok...jeg rygget midt på parkeringsplassen, hadde stått helt på enden, og skulle rygge tilbake til utgangen...da plutselig treffer en bil som rygger UT av en oppstillingsplass (ingen andre biler på p-plassen) meg i siden, helt bak, fra venstre... Vi rygger altså begge to, men jeg får bilen inn i siden på MIN venstre side, så jeg mener da at jeg kommer fra høyre og han har vikeplikt, og at han også har vikeplikt i og med at han kommer UT av en oppstillingsplass...han mener motsatt, at han er på høyreside, fordi at om jeg hadde kjørt fremover og han kjørt fremover ville jeg hatt han på høyreside og dermed hatt vikeplikt... ARGH! Hva mener dere..?
Stor_smil Skrevet 14. september 2007 #2 Skrevet 14. september 2007 hmm.. litt usikker faktisk, men enten skylddeling siden dere begge har ansvar/vikeplikt når dere rygger, vet ikke om dette med vikeplikt fra høyre. men jeg mener skylddeling eller at du har rett.. ikke det han sier
Gjest Skrevet 14. september 2007 #3 Skrevet 14. september 2007 Nei, det mener jeg også, jeg skal hvertfall ikke ha all skyld, som han mener..! Argh! Han har også prestert å krysse av for at han sto stille, samtidig som han har skrevet at han rygget, noe jeg ser nå - fatter ikke at jeg ikke så det der..! Grrr, men har skrevet min versjon på baksiden da, det kan jo ikke bli noe annet enn skylddeling, i verste fall..!
hund&barn@fullrulle Skrevet 14. september 2007 #4 Skrevet 14. september 2007 Huff, aner ikke men synes synd på deg. Driver en sak selv. Har full skyld og vil betale men dama jeg rygget på er likevel GAL:
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. september 2007 #5 Skrevet 14. september 2007 Hmm... jeg tror og du har rett... eller? Man har vikeplikt når man rygger, MEN om noen rygger ut fra HØYRE på en parkeringsplass, så har du vikeplikt... henger du med?
übermamma *5 pp* Skrevet 14. september 2007 #6 Skrevet 14. september 2007 JEg mener at hvem som hadde hatt vikeplike OM du hadde kjørt forover er helt irrelevant
*Molly mus* Skrevet 14. september 2007 #7 Skrevet 14. september 2007 Enig med Stor_smil, det var det jeg også tenkte.
Gjest Skrevet 14. september 2007 #8 Skrevet 14. september 2007 Ja, det er jeg enig i, men han kom jo fra venstre, så det er jeg som er til høyre for han, hvis du skjønner..!
Gjest Skrevet 14. september 2007 #9 Skrevet 14. september 2007 JAAA, ikke sant!! Åååh, blir så irritert, hehe..!
Lullabybaby♥ Skrevet 14. september 2007 #10 Skrevet 14. september 2007 Sånn som jeg ser det er det hans skyld å ikke din.. Han rygget ut fra sin parkeringsplass det gjorde ikke du...
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 14. september 2007 #11 Skrevet 14. september 2007 Han har skylden ettersom at han har rygget ut av oppstillingsplass. Men tror nok mest på skyldfordeling uansett. Men du skal ikke ha all skylden. Men mange menn er sånn...
Gjest Skrevet 14. september 2007 #12 Skrevet 14. september 2007 Ja, skyldfordeling er greit nok, men jeg mener at jeg ikke har all skyld..! Men håper forsikringsselskapet ser det slik også, og at ikke han forteller en helt annen versjon..! :-S
så var vi 4 Skrevet 14. september 2007 #13 Skrevet 14. september 2007 han rygga i din bil og dermed er det vel han som har skyld selv om du rygga du å. Hadde du rygga i hans ville det jo vært din skyld.
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 14. september 2007 #14 Skrevet 14. september 2007 Siden han eller hun også rygget.. så er det jo litt vanskelig å si.. men men jeg mener at den andre parten har skyld.. siden du allerede var ute av oppstillings plassen din.. den andre skulle ha sett deg da hun eller han rygget.. mener at du har bare ansvar om du hadde rygget på en bil som stod stille.. ellers så blir det delt skyld
juliep87 Skrevet 15. mars 2013 #15 Skrevet 15. mars 2013 Vet det er kjempelenge siden denne tråden ble skrevet, men håper får varsel. Jeg lurer på hva utfallet ble? Jeg har nemlig vært i en ganske identisk situasjon i dag nemlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå