Adriansmor med tulla Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 Får kynnere av å gjøre den minste ting... bare jeg rører på meg og skal gjøre noe... er dette normalt? Syns det skal så lite til liksom... strammer seg veldig nederst og etterpå må jeg som regel bestandig på do å tisse... bør jeg sjekkes eller skal d være sånn?
Adriansmor med tulla Skrevet 14. september 2007 Forfatter #2 Skrevet 14. september 2007 ingen som vil svar meg heller da... sukk=/
grolla Skrevet 14. september 2007 #3 Skrevet 14. september 2007 Vet jo ikke hvor langt du er på vei, men husker fra forrige svangerskap at jeg hadde kynnere stort sett hele tiden! Særlig ved anstrengelse og stress, med andre ord særlig i arbeidssituasjon. Det var ganske så slitsomt etterhvert som magen og livmoren vokste, mistet liksom pusten. Kynnere skal ikke være farlige, det er livmorens styrketrening. Men enkelte mener at hvis det blir for mye av det, bør man trappe ned. Jeg fikk ingen restriksjoner sist. Men smerter de, så snakk med jordmor eller lege!
Gjest Skrevet 14. september 2007 #4 Skrevet 14. september 2007 Det er ikke unormalt å kjenne en del kynnere, særlig ikke hvis du er flergangsfødende, men du skal ikke ha dem HELE tiden! Jeg er også veldig plaget med hyppige kynnere, og venter min tredje i februar. Jeg har derfor fått beskjed av min lege og jordmor om å sjekke livmorhalsen på ul, med jevne mellomrom. Synes du skal snakke med legen din, bare for å være på den sikre siden!
Adriansmor med tulla Skrevet 14. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. september 2007 ja dette er nr 2 og er 28 fullgåtte uker imorra...har ikke time til jm før 19 kan jeg vente til da med å si d eller er det noe jeg bør si ifra om med en gang? er ikke i arbeid nå men er nok å gå i butikken så kommer det Tusen takk for svarene=) er sånn usikker på alt muli atte=/
Gjest Skrevet 14. september 2007 #6 Skrevet 14. september 2007 Du kan nok vente til den 19. hvis du har time hos jordmor da, også kan du jo høre med henne hva hun synes. Kynnere skal jo forberede livmora på fødsel, så sånn sett er de hjertelig velkomne, men hvis det er for mye av dem kan de bidra til å flate ut mormunnen for tidlig. Jeg er i uke 20 og har hatt mye kynnere allerede frem til nå, så jeg blir fulgt opp. Du er i uke 28, så det er mulig at kynnerne ikke anses som så prekære i ditt tilfelle, men jeg ville allikevel forhørt meg!
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 14. september 2007 #7 Skrevet 14. september 2007 Hadde hyppige kynnere sist (første)svangerskap. Har hatt det hele dette (andre). Fra jeg kan kjenne livmora kjenner jeg kynnerne. Hverken lege eller jordmor har gjort annet enn å skrive det på helsekortet mitt: Igjen og igjen. Ingen undersøkelse. Mine kommer til alle døgnets tider, men utløses oftere av bevegelse enn ro (tror jeg). De kommer gjerne på kveld og natt (i tillegg). Og de har blitt vondere jo større livmora har vokst seg... Tror det avhenger av lege/jordmor om dette undersøkes. Viktig at du er flik til å finne ut hva som utløser, hvordan det oppleves og hvor ofte/mye det er. REGELMESSIGE kynnere, gjerne med kort intervall, og kort varighet, er et faresignal...om det kommer tidlig i svangerskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå