Gå til innhold

Hull i ørene på en 1-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars unge........

Skrevet

Jeg synes det er greit.

Veldig mange er imot det, så nå får du nok diskusjon =) Har forøvrig vært oppe her mange ganger.

Skrevet

Min snuppe har hatt fra hun var 1 mnd.

Jeg er kanskje såpass ung selv at jeg synes det er søtt osv, men veit om mange som er i mot det..

Men hun er jo bare helt nydelig med de små øredobbene, da! <3

Og en eller annen gang hadde hun vel spurt, uansett.

Skrevet

Hva andre gjør bryr jeg meg ikke om, men her i gården får ikke snuppa hull i ørene før hun er stor nok til å ville ha det selv...er jo ikke noe en MÅ ha...

Skrevet

Også klarer jeg ikke la være å føye til; INFEKSJONSFARE.....

hehe

Skrevet

Skal vente til hun spør om det selv. Syntes det er noe hun selv må få bestemme.

Skrevet

Jenta mi får hull i ørene når hun selv ber om det.

Skrevet

Unødvendig og hva er vitsen??

Skrevet

synes det er fint jeg.

men nå har jeg ikke lest meg opp på eventuelle problemer som kan dukke opp i etterkant.

vet at det eksisterer en regel om at frisører ikke får lov til å gjøre det før barnet er ett år. mulig det er andre regler for "proffe"...

Skrevet

Syns det er dårlig gjort mot ungen jeg da.

Jeg er snart 30, og har ikke hull i ørene, av eget valg. Jeg hadde vært kokforbanna på den som gjorde dette mot meg, mot mit vitende (altså før jeg ble 8-12 eller noe). Syns piercinger, tatoveringer, scarification osv er noe voksne mennesker velger selv. Hull i ørene er litt mildere, men overhodet ikke noe som burde gjøres på små barn som ikke vet hva det dreier seg om.

Og dette er en mening helt uavhengig av at infeksjonsfaren er stor, og at det ser uberharry ut med ring i ørene på barn.

Skrevet

jeg synes også det er greit.

har lyst til å ta hull ørene på snuppa mi på 2,5 år.....

Skrevet

Jeg synes ikke det er fint, vent til hun

kan bestemme det selv.

Skrevet

IKKE min ettåring i allefall. Alle får gjøre som de selv vil, men personlig så synes jeg det er ultraharry. (og ikke minst lite lurt mht infeksjoner og allergi etc)

Skrevet

Mildt sakt synes jeg mødre (og fedre for den sakts kyld) som tar hull i ørene på sine små før de er store nok til å be om det selv er utrolig egositiske og mangler evnen til å se lengre enn sin egen nese.

Greit at de synes det er såååååå søtt, men hull i ørene er varig og bør være opp til hver og en om de ønsker å ha det.

Er faktisk noen her som foretrekker sine øreflipper hele og upiercede og det synes jeg alle bør respektere. Selv om de er den som bestemmer over barnet inntil h*n er 18.

Skrevet

er det ikke sånn at enten må du ta hull når de er veldig små (altså bare noen få mnd gammel) eller når de har fylt 10 eller 12 da?

venter du for lenge så kan de fikle mye med dobbene så det blir betent, og tar du før de blir 10-12 så er sjansen for nikkelallergi veldig stor. jeg fikk selv hull i ørene da jeg var 8, fikk valget mellom det og en film, og jeg fikk nikkelallergi. jeg vokste det heldigvis av meg, men da var jeg 15. jeg kan ennå ikke bruke falske øredobber fra feks. h&m i mer enn en dag før jeg blir rød og varm :(

Skrevet

Å nei, ikke den diskusjonen igjen. Folk blir helt ville i nikkersen av den:(

Skrevet

Det er vondt, absolutt ikke pent og ikke minst harry!

Skrevet

Aldri. Jeg pynter henne heller med ei hårspenne.

Skrevet

synes ikke noe om det...

det er jo uansett ikke for henne men for deg i så fall....

ikke synes jeg det er pent heller...

Skrevet

Helt unødvendig!!!!

Må si jeg reagerer når jeg ser sånne små med hull i ørene.

Jenta mi fikk når hun var stor nok til å spørre selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...