Gå til innhold

Gir dere ofte "ferdigmat", eller lager dere selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag skal mini få noe annet en mais-grøt. Syns han må få variert kost, men har ikke giddi! å lage mat av gr.saker/frukt selv..

Så i dag har jeg kjøpt potetmos m/gr.saker på glass fra Nestlé (4mnd).

Blir spennende å se om han liker det...

Er egentlig littttt motstander av "ferdigmat" på glass... Vil ikke han skal bli vant til den (sikkert) gode smaken, men heller venne han til det jeg lager selv.. Dessuten blir det dyrt i lengden...?

Selv om....Jeg skjønner ikke hvorfor jeg tenker sånn, hehe. Jeg som ikke har orket å tilberede noe annet enn maisgrøt/mme;)

Anyways.... Håper han liker det da:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg startet med ferdigmat for å få en liten pekepinn på hva han liker, men nå lager jeg stort sett maten selv. Syns barnematen både lukter og smker dårlig, lager jeg selv vet jeg hva han får i seg.

Skrevet

OMG

Han spøy ut alt igjen! Uff... Han brakk seg på "voksen-vis"... Detta smakte ikke godt:( Stakar... hehe..

Men da veit vi det!

Skrevet

var det føste gangen du ga han det??

man bør jo begynne litt forsiktig i begynnelsen.

Skrevet

Vi gir bare vanlig middag, det vi har den dagen, som vi moser med stavmikser. Har prøvd middagsglass av ulike sorter, men hun vil rett og slett ikke ha.

Skrevet

Vi er veldig dårlig på å lage middag som sjarmtrollet kan få, ender alltid opp med glass. Når han kommer over året blir det vel litt forandring (sier jeg nå hvertfall =) )

Skrevet

jeg lager selv.smaker og lukter godt .nam nam (;

Skrevet

Her går det i kjøpeglass, men bruker 6mnd glass da. De til 4mnd liker ikke småen, lager underlige grimasjer og spytter det utigjen. Tydligvis ikke noe gode.

(Småen er 5mnd)

Kommer nok til å gi hjemmelaget etterhvert som han blir eldre og kan spise litt mer av det vi spiser. MEn foreløbig er det nok bedre for han å få mat på glass;)

Skrevet

snuppa her liker heller ikke nestlé glassa....

Skrevet

Vi lager for det meste, gir kjøpeglass på lørdag, he-he...lørdagskosen liksom!!

Skrevet

Vil bare si at jeg ga ikke en ts en gang!!, før han lagde grimase og fikk brekninger :s Dakar liten;) Mais-grøten gikk ned på høykant i steden! (Godt var dét da).

Ville liksom variere litt jeg da. Blir så ensformig med bare mme, mm og maisgrøt. Men men.. Kan jo prøve med noe annet seinere. Kanskje lage sjøl.

Skrevet

De 4 mnd-glassan var en vinner her i huset den første tiden, gullrot og potet, og spesielt dersom jeg lagde det selv. De 6mnd-glassene er det mye smak og lukt av for noen som aldri har spist middag før. Poden her ELSKER gullrotmosen og potet, det er jo en start. Nå er han begynt å like de andre glassene bedre, så man må bare ha tålmodighet. jeg liker å lage mat til han, men ikke så flink. Blir mest glass. Brekker seg hver gang jeg gir noe nytt, men jeg gir meg ikke og tredje gangen går det som regel ned med ett gliiis :)

Skrevet

Min lille liker heller ikke nestle sine middagsglass... brakk seg de første gangene. Er veldig tørre. Tips fra helsesøster var å ha litt kokt vann i for å gjøre det bløtere. Det funket her, men hun ELSKER hipp sitt middagsglkass for 4 mnd, men potet og masse gulrot. Er ikke veldig glad i det jeg lager selv, men vi prøver litt og litt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...