Fiskestang Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 Skriver stor oppgave på skolen, og hadde vært fint å hatt med noen fine tegninger eller dikt, om tema, psykisk utviklingshemming? Noe motivasjonsregler e.l lignende? Noen som vet om en fin side? Søker, men finner ingenting...
Økologisk_knekkebrød Skrevet 14. september 2007 #2 Skrevet 14. september 2007 Våre små søsken Vi har en liten søster Vi har en liten bror Som er litt anderledes Enn andre barn på jord De kom til denne verden -det vanskelige sted- Med mindre håndbagasje Enn vi ble utstyrt med Vi voksne er så kloke i mening og i ord Vår lille bror og søster Blir aldri riktig stor Vi har vår eng og åker Vi har vårt kjøpmannskap Og vi beregner livet i vinning og i tap Det er så lett å skubbe De små og svake vekk Og la dem stå tilbake Med hjelpesløse trekk Det er så lett å glemme Når siste båt skal gå Må alle pasasjerer La ALL bagasje stå Inger Hagerup Nydelig dikt, men kanskje ikke helt det du var ute etter?
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 14. september 2007 #3 Skrevet 14. september 2007 Denne elsker jeg=) A meeting was held quite far from earth "It's time again for another birth, Said the Angels to the Lord above, "This special child will need much love." "Her progress may seem very slow Accomplishments she may not show And she'll require extra care From the folks she will meet down there. She may not run or laugh or play Her thoughts may seem quite far away In many ways she won't adapt And she will be known as handicapped. So let's be careful where she is sent We want her life to be content Please Lord, find the parents who Will do a special job for You. They will not realize right away The leading role they're asked to play But with this child sent from above Comes stronger faith and richer love And soon they'll know the privilege given In caring for this gift from Heaven Their precious charge, so meek and mild, Is Heaven's very special child." By Edna Massimilla of Hatboro, Pa 19040 (reprinted with permission)
Gjest Skrevet 14. september 2007 #4 Skrevet 14. september 2007 Gunilla Bergström ("mammaen" til Albert Åberg) har skrevet en nydelig bok om Bolla ) Masse fint å plukke fra der!
Gjest Skrevet 14. september 2007 #5 Skrevet 14. september 2007 Velkommen til Nederland. Når du venter et barn er det som å planlegge en fantastisk ferietur- til Italia. Du kjøper en stabel med guidbøker og legger store planer. Coloseum. Michelangelos David. Gondolene i Venezia. Kanskje lærer du noen nyttige fraser på italiensk. Alt er veldig spennende. Etter måneder med ivrig forventning kommer endelig dagen. Du pakker kofferten og drar avsted. Flere timer senere lander flyet. Flyvertinnen tar mikrofonen og sier, "Velkommen til Nederland". "Nederland?!?" sier du. "Hva er det du sier; Nederland? Jeg hadde bestilt tur til Italia! Jeg skulle vært i Italia nå. Hele livet har jeg drømt om å få reise til Italia". Men det er en endring i flyets rute. De har landet i Nederland og der må du bli.Det viktige er at de ikke har tatt deg med til et forferdelig, skittent sted, fullt av nød og sykdom. Det er bare et annet sted. Så du må gå ut å kjøpe nye guidebøker. Og du må lære et helt nytt språk. Og du blir nødt til å møte en hel mengde nye mennesker som du ellers aldri ville ha møtt. Det er bare et annerledes sted. Det er roligere enn i Italia, ikke så flott som Italia, men når du har vært der en stund og du får pusten igjen, ser du deg rundt.... og begynner å legge merke til at Nederland har vindmøller... og Nederland har tulipaner. Nederland har til og med Rembrandt. Men alle de du kjenner er travelt opptatt med å reise til og fra Italia... og alle skryter de av hvor fabelaktig fint de har hatt det der. Og for resten av livet kommer du til å si: "Ja det var dit jeg hadde tenkt meg også. Det var det jeg hadde planlagt. Og smerten ved det vil aldri, aldri bli borte, fordi tapet av en drøm er et veldig, veldig tap. Men... vist du tilbringer livet med å sørge over at du ikke kom til Italia, vil du aldri føle deg fri til å nyte de helt spesielle og skjønne sidene... ved Nederland. Skrevet av Emily Perl Kingsley
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå