Gå til innhold

Ang sf-mål og babyens størrelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen min tør ikke anslå babyens vekt, men jeg er så nysgjerring. På SF-kurven har målene hele tiden ligget nøyaktig på den røde streken, altså midt i normalområdet. Den siste måneden litt lavere. Nå i uke 38 var SF-målet 34 cm. Er det noen som har peiling og kan si noe om cirka hvor stor baby det er sannsynlig å få da? Underkant av 3,5 kg? Se bilde av SF kurven min i Våre album....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei jeg var på kontroll i går å da målte di babyen på ul... jeg er i uke 36+3 og babyen min veier ca 3300gr no.. sf måle er på 35cm..

Skrevet

Jeg tror ikke SF- målene har så mye å si. Sist lå jeg på den røde streken hele veien og gutten min blev født 10 dager før termin og var 2845 gram. Denne gangen har jeg også ligget på den røde streken, er i uke 39 og har 33-34 cm. Jordmoren min sier denne babyen blir en god del større en storebror var. Hun sa at det er vanskelig å si men hun tror den blir litt over 3500 gram hvis den kommer til termin.

Skrevet

Jeg er i uke 39, og ble målt i dag til 39 cm. Var på ul i går og fikk beskjed om at babyen veier 4.5 kg, så her er det stor baby og høyt SF-mål...

Skrevet

Det er vel vanskelig å spå ut fra sf-mål antar jeg og det kommer visst litt an på om det er samme person som måler hele tiden og hvordan babyen ligger akkurat i øyeblikket det måles. Men en slags pekepinn på at størrelsen er i nedre del av normalområdet har jeg fått inntrykk av utfra det legen har sagt. Begynner å bli skikkelig spent nå....

Skrevet

ikke noe å si.har på mine 3 graviditeter ligge under den røde streken men får likevel babyer som er ca 4kg og over.53 og 54 cm var de også.hvet mange som har kjempemager som får barn som ligger midt på skalaen.

Skrevet

Hei. Jeg ligger godt over streken. Da jeg var 22+6 var sf-mål på 25 cm og 26+1 viste målet 28 cm. Var å fikk målt babyen på onsdag (28+4) Da lå hun bitte litt over "gjennomsnittet", men sf-målet er større en babyen (estimert fødselsvekt 3,8 kg) Ikke hadde jeg spes mye vann heller. Noen bærer jo babyen mer utenpå mens andre mer inni. Er nok ikke nødvendigvis noen sammenheng....

Skrevet

Jeg ligger to ruter under det grønne feltet, men babyen min er gjennomsnittlig i størrelsen i følge UL. Så lite eller stort SF-mål har nok ikke alltid så mye å si, tror jeg.

Skrevet

er i uke 34+6 og SF-målet var i går 35.. ingen liten baby tror jeg.. men JM sa at det kunne hende at det bare var mye fostervann=)

så vi får vente å se=)

Skrevet

Hmm, ligger 3 ruter under jeg,går inn i uke 31.

Å har fåt ny Ul i uke 37 pga dette

Skrevet

Det kommer litt ann på hvodan du bærer barnet vil jeg tro. Da jeg var 36+6 var SF-målet mitt 33. Da jeg var på ul da jeg var 34+2 fikk jeg vite at baby låg mellom 2200 - 2300 gr. Har reknet ut at dersom baby vokser gjennomsnittlig skal den være omtrent 3000 gr nå. Jeg er 37+2 nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...