Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 Huff....skikkelig ekkelt tema.. Men jeg blør faktisk....har vært sånn helt siden fødselen..Nå er det 7mnd siden fødselen da.. Hvorfor??
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #2 Skrevet 14. september 2007 Bør kanskje ta en tur til legen....
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #3 Skrevet 14. september 2007 Jeg også, har en mistanke om hemorider, innvendige altså. Vi må nok til legen :/
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #4 Skrevet 14. september 2007 Det gjør jeg også av og til, vurdert om det er hemorider, men ikke kommet meg til legen enda. Kanskje vi begge bør ta oss en tur:-)?
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #5 Skrevet 14. september 2007 NÆÆÆÆIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII Hvordan får man det da??
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #6 Skrevet 14. september 2007 Hvordan får man det da? Hvordan blir man kvitt det? Kan det gå bort av seg selv? Hva er konsekvensen av å vente for lenge? HI FAEN....kan det være noe annet?
En Prins + Prinsesse Skrevet 14. september 2007 #7 Skrevet 14. september 2007 gjør det vondt å gå på do å?????? får jeg har jeg hatt omtrent siden lillegutt blei født.. også smurte jeg på zink salve,, da gikk det over en periode, men nå har det kommet igjen :/
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #8 Skrevet 14. september 2007 Jeg fikk utvendige hemorider rett etter fødselen, men med stikkpille og salve gikk det seg til. har også vært bra en stund, men nå er det blitt værre. Trur de er innvendige, (er jo åreknuter som er vanlig å få iløpet av graviditeten og spesielt under fødselen pga press) Gå til legen, du får sikkert stikkpiller og salve. Evt operere, noen må jo det dersom det ikke blir bedre av seg selv. Etter fødselen kan man fryse ned med is, men det går nok ikke etter såpass lang tid. Det værste er jo at når de operer så er det poser med blod de kutter av, for det er jo det hemorider er, blodansamling.. Men uansett, vi MÅ komme oss til legen!
En Prins + Prinsesse Skrevet 14. september 2007 #10 Skrevet 14. september 2007 huff.. nå blei jeg redd!!! men når jeg var påetterkontrollsa jordmor at hun trudde ikke det var hemorider, får jeg hadde et rift helt ytterst!! men nå har det flyttet seg litt...
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #11 Skrevet 14. september 2007 Det er ganske sansynlig hemoroider, vet det er det jeg har selv. Blør ofte etter toalettbesøk, men det har blitt bedre. (snart 8 mnd siden fødsel, og de oppstod under pressriene under fødselen). Det har blitt bedre, er ikke så vondt nå. Før kastet jeg opp etter å ha vært på toalettet for det var så vondt. Burde vel oppsøkt lege, men det hjelper som oftest å ta tiden til hjelp. Alternativene om det er veldig plagsomt er 1. stikkpiller. Stikkpiller så lenge man ikke ser hemoridene for da er de innvendige. (Man bruker salve på utvendige). 2. få reseptbelagt salve/stikkpiller av legen som er sterkere 3. få vurdering av lege om man trenger å operere dem bort.
Labbetøs Skrevet 14. september 2007 #12 Skrevet 14. september 2007 Jeg slet med det samme de første 7 mnd etter fødselen. Jeg hadde ikke hemorroider, men jeg hadde en rift. Det grodde litt innimellom, men jeg ble hard i magen atter en gang og da revnet det opp igjen. Er kvitt det nå. Klarer dere holde det mykt? Hard mage er fienden i slike tilfeller.
snart4barnsmamma Skrevet 14. september 2007 #13 Skrevet 14. september 2007 hei eg hadde hemorider etter at eg fekk nr1...gjekk på stikkpiller ei lita stund..og vips så var det borte.og har aldri hatt det igjen...har ikkje hatt det no etter eg fekk nr2
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #14 Skrevet 14. september 2007 Det er nok 99% sikkert hemorider, og det er helt ufarlig, om enn ubehagelig. Veldig vanlig etter svangerskap og fødsel... MEN, i absolutt alle legebøker osv står det at man alltid skal gå til lege med blødning fra tarmen fordi det kan være tegn på annen sykdom, i værste fall kreft, og det er det viktig å oppdage tidlig. Mener ikke å skremme noen men jeg kjenner personlig to damer som har dødd av tarmkreft med spredning (den ene i 40-årene og den andre 54år) og begge begynte med blod i avføringen! Hun ene hadde antagelig hatt kreft i 6-8 år og bare trodd det var hemorider, hun døde to mnd etter at hun fikk diagnosen! Med den erfaringen tør ikke jeg la være å gå til legen hvis mine hemorider begynner blø!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #15 Skrevet 14. september 2007 Joda, men sansyligheten for at det er kreft eller annen faenskap når det har blødd jevnt siden fødselen er så liten at det er like sansynlig som at man har kreft et annet sted i kroppen
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #16 Skrevet 14. september 2007 Så lenge blodet er "ferskt" kommer det trolig fra ytterst i endetarmen, som f.eks hemoroider. Hvis blodet kommer fra lenger opp i tarmen eller mage så er det ofte mørkt (mørk avføring) og avføringen vil ha en spesiell lukt (melena). Vanlig med hemoroider- utposninger av blodårer -enten like innenfor endetarmsåpningen elller utfor. Du får kjøpt scheriproct salve eller stikkpiller reseptfritt på apotek. Skulle dette vedvare bør du kanskje oppsøke lege
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå