Gå til innhold

HASTER! Noen her som har peiling på lav blodprosent?

Anbefalte innlegg

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Blei målt til 6,4 nå i stad hos legen...han ringte Riksen, og de ville ha meg dit med engang (jeg dro hjem for å spise...drar så snart jeg er ferdig med maten)! Er gravid, og har 8 dager til termin, så de ville sjekke om fosteret hadde det bra.

Noen med lignende erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har bare erfaring fra etter fødsler,ettersom jeg har mistet masse blod,hadde blodprosent på 6 dagen etter mini ble født,måtte få blodoverføring da,men mistet 3L blod også da..

flott at de tar deg seriøst hvertfall,vet ikke så mye annet enn at 6.4 er lavt,skal vel helst ligge på rundt 11++

masse lykke til,hold oss oppdatert om du har mulighet,og håper babyen har det bra =)

Klem

Skrevet

6,4 er lavt. Du trenger mest sannsynlig blodoverføring. Pleier å gi det når man kommer under 8. Har du ikke vært svimmel?

Skrevet

Ironisk nok har jeg det bedre nå enn tidligere i svangerskapet, men skjønner nå hvorfor jeg ikke har orka ting!

Men nå drar jeg til Riksen!:-)

Skrevet

Hmm.. jeg var under 8 under svangerskapet, men fikk ikke noen blodoverføring..

Men jeg har hatt anemi og fått blodoverføringer som barn..

Skulle jeg hatt det? Legen er litt "bortreist", så det skulle ikke forundre meg egentlig.

Ta deg en tur på sykehuset og få sjekket det opp Riga.

Spiser du nok?

Gjest postlogic unt mikrovampyren
Skrevet

Det er ganske lavt... De sa at min var lav da den lå på 10 1time etter keisersnittet.. fikk ikke blod da men 6 høres lit eut..

Skrevet

Tror det har litt å si med hva det pleier å ligge på. Min ligger normalt på litt over 8. Etter fødselen 7,4, men ingen som snakket om blodoverføring, men måtte ta blodprøver ofte. Men bra at de tar deg alvorlig da, fikk høre i dag at jenta mi er mye syk nå, og legg sakte på seg kan komme av at jeg hadde lav blodprosent under svangerskapet. Litt dritt at de ikke gjorde noe med det da. Men de sa hele tiden at jeg hadde bra blodprosent fordi den var høyere enn den vanligvis er. Tror den lå på 8,7 ca.

Skrevet

Da var jeg hjemme igjen på "perm"! Kopierer det jeg skreiv på bim nå:

De tok ctg, UL og blodprøve, og alt stod bra til. De hadde ikke fått alle resultatene av blodprøvene som blei tatt, men grunnen til den lave blodprosenten var ikke b12-mangel slik som legen på Riksen trodde, så han venter nok spent på de resterende resultatene. Fikk beskjed om å komme inn dit imorra en gang så får jeg beskjed om hva som skjer videre...om jeg trenger blodoverføring eller noe sånt. Det rare er at ferritinen min har gått opp fra 7 til 12, så jerntilskuddet jeg har tatt har jo funka!:-)

Skrevet

Da jeg gikk gravid med Victoria var min blodprosent nede på 5.5 og jeg ble nesten lagt inn for blodoverføring, men rakk ikke før jeg fødte. Da jeg hadde født kunne ikke legene fatte hvordan i huleste jeg hadde klart og reise meg opp av sengen og gå ut på gjesterommet, for da var min blodprosent nede på 4!!!!! De bar meg inn i seng igjen, og jeg fikk IKKE ,ov og røre meg uten og ringe i klokka. Selv følte jeg meg helt fin :o) Fikk masse piller og måtte drikke MAAAAAAASSE! Gud de proppa i meg drikke HELE tiden. Jeg klarte ikke drikker mer til slutte, men ble tvunget! Helt jævlig.

Men aldri noen blodoverflring på meg, verken under eller etetr svangerskap.

Skrevet

Som gravid hadde jeg ferritin på 2 (TO)... nå, 7 mnd etter fødseln er den på 5.

Jeg har oxo hatt lav hb mens jeg var gravid (6,7...) det var masse snakk om blodoverføring og jernsprøyter..men ble ingen av de... bare masse oppfølging på sykehuset, ul, blodprøver etc...

De skulle sette veneflon på meg dagn jeg skulle føde (itillfelle jeg mista masse blod...) men rakke ikke.... men heldigvis alt gikk greit.

lykke til Riga, hold oss oppdatert!

Skrevet

jeg fikk blodoverføring etter å ha født Lucas, var nede i 6 i blodprosent da, fy det var ekkelt, var helt sjelven.

Denne gangen var jeg nede på 8 før fødselen, men fikk ikke blod da, mista heldigvis ikke noe blod under KS, så slapp blodoverføring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...