Gå til innhold

tok dere bringerbærblad kapsler under graviditeten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere fin, kjapp, fødsel? Revnet dere? brukte dere bedøvelse?

I hvilken uke begynte du å ta kapslene?

Takker for svar = )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, jeg begynte å ta de i uke 35. er førstegangs. fødselen tok 9 timer fra første rie til han var ute. hadde ikke noe bedøvelse. og revnet ikke noe særlig.fikk bare noen pyntesting. livmoren trakk seg også veldig fort sammen.

Skrevet

Jeg tok bringebærbladkapsler fra uke 34, begynte med hyppige, innefektive og uregelmessige rier når jeg var 38+0, fødte når jeg var 39+6 hadde en lang og vond fødsel, fikk epidural, revnet endel innvendig og ble klippet litt.

På den annen side: Hvem vet hvor ille det ville blitt uten kapslene?

Jeg overlevde ihvertfall, og fikk ei nydelig lita jente.

Huff nå var jeg skummel.. Unnskyld, ikke meningen å skremme så fælt, det går helt sikkert bra!!

Lykke til!

Skrevet

Jeg tok det en lørdag og søndag ....gikk på overtid da.

Fødselen startet mandagsnatt...gikk 2 timer så var han ute. Ja jeg revnet=(

Men tror ikke det hadde noe med de å gjøre, jeg vet ikke. Var jo på ovetid..

Skrevet

Jeg tok bringebærkapsler fra uke 33. 13 timers fødsel fra vannet gikk. Fikk epidural og ble klippet pga at lillegutt måtte tas ut med vakum.

Skrevet

Srakk bringebærbladte. Fødselen gikk tregt i begynnelsen (20 timer fra 1-4 cm) men gikk deretter veldig fort. brukte 30 min fra 4 til 10 cm, kanskje litt i forteste laget!!! hadde 5 pressrier, presset på 2 av dem. Fikk to bittesmå rifter, sydde et sting i det ene, ingenting i det andre. (Var så lite at hun ikke klarte å sy i det!)

Livmoren trakk seg veldig fort sammen etterpå i forhold til de andre på barsel, hadde ikke antydning til gravidmage dagen etter fødsel. Blødningen er omtrent borte nå, 8 dager etter fødsel. (utenom etterblødningen når arret går, i går...) Har troen på at det er teen som gjorde det! hadde ikke noe smertestillende under fødsel, men det er fordi det ikke ble tid til det...

Skrevet

Tok kapsler fra uke 35, fødselen tok 36 timer fra riene begynte men bare 7.5 time fra 3 cm da de tok vannet... jordmor hadde aldri sett en førstegangs gå så fort fra 7 cm og til det var på tide å presse, men om det var fordi jeg sto hele tiden (klarte ikke ligge) eller om det var pga kapslene vet jeg ikke. men tipper at det var pga at jeg var i bevegelse hele tiden... fikk helt spader av å ligge..

Skrevet

Jeg måtte klippes fordi jeg hadde kommet til å revne herifra til månen om hun ikke gjorde det...

Skrevet

Begynte vel å ta dem i uke 35-36. Var en ganske kjapp fødsel, ja - fire timer fra vi kom inn på føden med 3 cm til hun var ute. Revnet ikke, men ble klippet pga de skulle ta henne med tang, men så klarte jeg å få henne ut selv:o) Hadde epidural.

Skrevet

jeg begynte og ta de i uke 35. Fødte i uke 39+5. Revnet ikke. Fikk kun noen pyntesting. Fikk epidural. Kom klokken 01 til KK og han var ute 05.39

Fødselen gikk kjempefint :)

Livmoren trakk seg fort sammens.

Skrevet

...jeg tok ikke bringebærkapsler, og jeg hadde en rask og fin fødsel. Revnet nesten ikke noe. (1-2 sting...) Min teori for å få en god fødselsopplevelse er 1:forsøk så godt du kan å puste og slappe av gjennom riene. Spenner du deg, tar det lengre tid.

2: stol på kroppen din! kvinner har født i alle tider, kroppen din er spesialkonstruert for å føde barn

3: stol på dem du har rundt deg. Jordmødre og annet personell har masse erfaring og vil gjøre sitt beste for å hjelpe deg.

Jeg fødte helt uten smertestillende, noe som også gjør at fødselen (som oftest) går raskere. Lå i badekaret, det lindret godt og hjalp meg til å slappe av. Deilig å merke at kroppen har kontrollen, jeg kunne bare flyte med...

Masse lykke til!!

Klem

Skrevet

tok fra uke34/35.. Hadde en rask fin fødsel(4t effektiv), revnet ikke stort, ingen smertestillende..

Skrevet

Jeg begynte med sånne i uke 35, fødte i uke 39. Hadde laaaaang fødsel der vannet gikk mandags morgen og poden kom natt til torsdag. Måtte tilslutt settes igang fordi det var bare tullerier som ikke ga noe åpning. Selv da tok det tid, og måtte ha drypp i tillegg.

Så jeg erfarte ikke noe hjelp i disse bringebærbladkapslene i allefall..

Skrevet

Skjønner ikke at dere tør ta slike ting som dere ikke vet om har en negativ effekt på fosteret. Men dere om det selvfølgelig.

Skrevet

Jeg tok bringebærbladkapsler fra uke 35. Hadde en j... fødselsopplevelse, fikk morkakeløsning. Vet ikke om det har noen sammenheng, men vil aldri ta sjansen på det igjen!

Skrevet

Tok ikke , og hadde kjapp, greit fødsel uten revning. Måtte klippes da, men det var pga at de måtte ha han fort ut på slutten.

Skrevet

Må utfylle litt mer, ser jeg.

*Brukte 6 timer på de to første cm. (Fra første ri til jeg ble sjekka på sykehuset første gang.)

*Deretter brukte jeg 2,5 timer fra 2 cm til full åpning. Så hadde kjempeeffektive rier. Sto i prekestol, har tro på at det hjalp, fikk hjelp av tyngdekraften liksom.

*Ingen smertestillende, annet enn lystgass, men tror ikke den hjalp annet enn til å få fokus påpusten under riene.

*Pressrier i 25 minutter, så var han ute. Ble klippet på slutten fordi de mistet hjertelyden og måtte ha han ut, men han var helt fn når han kom ut.

I ettertid: Blødde vel i 6 uker. Lite smerter etter sying. Ingen problemer med lukkemuskler og slikt.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...