Gå til innhold

Føler meg som verdens verste mamma =(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini på 2,5 år begynte i bhg i midten av august. Han stortrives der =)

I og med at jeg er hjemme med tuppa leverer vi han i halv ti tiden om morgenen og prøver å hente han i 14.30-15 tiden. Hver gang jeg kommer og skal hente han vil han ikke hjem, det er for så vidt greit nok da jeg får bekreftelse på at han stortrives.

Men av og til har han dager der han er helt umulig å få hjem. Slik som idag...jeg kommer og hilser på han. Begynner å pakke med seg det han skal ha hjem for helgen mens han leker videre. Når jeg er ferdig med å pakke begynner jeg å si til at nå må vi dra hjem da pappa og søster venter på oss. Han hører ikke etter, får rett og slett ikke kontakt med han. Begynner å nærme meg og sier igjen at nå må vi dra hjem,men han nekter.

Så da løfter jeg han bare på fanget mitt for å begynner og kle på han. Han begynner å hyle og skrike og slår og er helt umulig =( Og det mens de som jobber der ser på. Og var en annen mamma der også...

De må jo tro at han har det forferdelig hjemme eller noe. At jeg har null kontroll på han. Men nå for tiden skal liksom alt diskuteres og "forhandles". Om morgenen vil han ikke i bhg, vil ikke spise, vil gå selv uten å holde handa på parkeringsplassen, vil ikke hjem fra bhg, vil ikke ditt og vil ikke datt. Alt vi spør han om sier han nei til. Hvordan få en bedre hverdag ute mye kjefting og forhandling? Har i den siste tiden bare sluttet å kjefte på han når han ikke vil noe. Slik som når vi må kle på oss om morgenen, han slår og skriker. Istedenfor å kjefte på han så kler jeg bare på han mens jeg unngår slagene. Gidder ikke å lage det mer utrivelig enn det er.

Huff, vet ikke hva jeg vil...men kan noen vær så snill og si at det blir bedre? Jeg blir så fryktlig sliten av dette. Spesielt når han ikke er slik mot pappaen og bare mot meg =( Og da krangler jeg og pappaen siden vi ikke gjør tingene helt likt. Vi er enige om hvordan vi skal gjøre det, men jeg syns han er for streng og han syns jeg er for snill.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må legge til at han er verdens beste gutt =) Men i disse periodenen blir jeg bare så sliten =(

Skrevet

Har selv hatt ei datter som var sånn, og det går over.. Men husker jeg syntes det var fælt, jeg jobber jo selv i barnehage...så for meg at alle tenkte ja,ja,litt av ei barnehagetante det der!!!!

Men ser jo dette titt og ofte i barnehagen min, og tviler ikke te sekund på at de har det bra hjemme..

Mitt tips er å være bestemt..vi skal hjem nå, og ta barnet med.Ikke bli stående å lokke og lure,det gjør barnet bare enda mer "trassig"

Skrevet

må bare si at du er ikke den eneste,her er det akkurat slik du skriver,hehe =)

Han er sååå glad i å være i bhg (ikke denne uken da,men hatt sinde grunne) at jeg føler meg elendig når jeg må tvinge han hjem.

Skrevet

Hei de blir bedre....

Men de kan være lurt å skape gode rutiner i slike sit der han slår seg vrang. Gjøre det samme hver dag. F.eks si: æ ser at du leke og du kan få leke litt til førr å avlutte,med når æ har pakka sakene dine skal vi gå. kommer du ikke da,henter jeg dæ. Vær konsekvent, da ser han etter hver å at de ikke nytter pluss at han VET hvordan dere gjør det.

En anna ting er at disse små er lure de merker kordan de kan "styre" de voksne. ikke bry dæ om at andre rundt ser på dæ. Behold roen, snakk te sønn din. " Nu e æ kommert førr å hente dæ, og vi skal hjem, vil du heller ikke fortelle om ka du har gjort i dag.....

Skrevet

høres ut som min toogethalvtåring- helt normalt. De tester grenser hele tiden. Mi jente holder et hæ....hver dag jeg leverer henne i barnehagen, når jeg kommer ut i gangen er det stilt..de er ganske utspekulerte. Velg kampene din, men hver konsekvent sånn som de sier over her..og det går over, har en på fem også..

Skrevet

mi på snart to er og sånn om jeg kommer for "tidlig" å henter henne.. det vil si at jeg ikke må komme før hun er sliten og har fått gjort litt av alt den dagen.. vært inne og ute altså ;) har måtte ta henne med meg med all makt over skulderen for å få litt ekstra kose tid hjemme. ikke akkurat fristende med kosetid når hentingen er sånn nei!

men, men går seg vel til tenker jeg. bryr meg faktisk fint lite om andre foreldre tenker, for de ansatte synes det er så stas at hun trives så godt der ;)

Skrevet

Jeg jobber i barnehage og der det der hver dag! Og NEI, vi tenker IKKE at barna som gjør slik har det vondt hjemme! De blir sinte fordi at dem blir forstyrret i lek eller har behov for å markere seg og prøve ut forldrenes grenser. Og det går over, men det er viktig at dere som foreldre viser han at dere autoritære i rollene deres som mamma og pappa! Vil han ikke, så ta han under armen å bare gå! Og forblir det er problem er det ikke noe i veien for å snakke med barnehagepersonalet om det. Det har hendt at vi hos oss har pakket sammen og kledd på barnet slik at det er klart til mamma/pappa kommer i situsjoner hvor det har blitt for ille og ikke gått over.

Skrevet

Tusen takk for mange oppmuntrende svar:-)

Er sikkert slik det er for alderen. Han er sliten når jeg henter han bare etter 5-6 timer, og det virker som han blir mer "trassig" dess mer sliten han er. Men men, det går vel over det som det meste =)

"Godt" å høre at det ikke bare er min sønn som er slik. De gangene jeg har vært der mens andre mødre/fedre henter barna sine, blir barna kjempeglade når de ser forelderene og blir gladelig med hjem. Da er det bare litt sårt at mini skal være så vanskelig å få med hjem=) Men slik er det vel å være mamma?

Takk for erfaringer, ser litt lysere på det nå =)

Skrevet

ooo jeg ble redd jeg nå! hehe

lillegutt er ikk e2 år en gang bare 22 mnd... hvor lenge varer dette?

MIn gutt er kjempe snill, hjelpsom og glad.

men han skal gjøre det meste selv.

så vi får nei nei nei nei nei nei..

da han skal spise

kle på seg

leiehånden og gå et sted om det er til eller fra parken..

Han her stortrives.. og lager ikke noe problem da vi leverer han i parken..

men noen ganger tester han grenser.........vqøevdionewfæv

Han legger seg ned å hylskriker, slår rundt seg og holder på i flere min..

Jeg lar han bare gjøre det og snur og sier at da kan du være her. så drar mamma hjem, uten deg..

da kommer han fort løpende..

Alle ser jo styggt på meg, ååå hun truer med å gå hjem... men i allefall så får jeg slutt på tinga og han kommer..

jeg står ikke der i flere min og ser hvor lenge han kan holde på...

Om han ikke spiser maten sin ved middag, så er han ikke sulten.. da får han takke for maten og vente helt til neste måltid.. og dette vet han..

Så om ungen vet at du mener det du sier.. så vil det bli bedre! i allefall her.

jeg vet ikke hva folk tenker da dem ser en som sliter med barnet sitt, men jeg kunne ikke brydd meg om dem hadde sagt noe neg..

nesten alle barn finner på noe, en gang, foran andre.. og alle bør jo vite at det er normalt.. dette har ikke noe med at du er en dårlig mor..barn trenger tid til å lære.

Jeg sier at min lille gutt har kommet i trass alderen sin litt tidlig... og det skjønner jeg, han har ennå ikke så mye språk, og er veldig frustret at han ikke kan fortelle meg hva han vil.

han er jo så frampå, og vil kunne alt og skal lære alt..

Dette går nok over! stå på ditt og så er dere der dere vil være om litt! og kanksje også i glemmeboka :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...