Kystrøya Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 Vi gifter oss neste helg, noe som har vært under planlegging siden slutten av april. Invitasjonene ble sendt ut til alle sammen i midten av mai, med svarfrist 2 mnd senere. Det er greit nok. Men så ringer min samboers forlover her forleden dag, og spør hvorfor ikke samboeren hans er invitert. Hæ? Hvilken samboer? Vi ante ikke at han hadde samboer. Visste at han hadde en jente han hadde vært sammen med en liten stund, men min samboer oppfattet det slik at det ikke var et spesielt særiøst forhold. Og nå mener forloveren altså da at kjæresten hans selvfølgelig skal være invitert. Jeg kjenner det koker inni meg!!! Han kunne for faen ha sagt ifra litt tidligere! Ikke 1,5 uke før bryllupet!!! Maten er bestilt for lengs, bordkort, plassering (plutseli blir alt bare rot pga hun vil jo selvfølgelig sitte sammen med han), + at vi ikke har plass hjemme hos oss de kan overnatte, for da kan ikke min forlover overnatte her (har bare 2 gjestesenger). Kjenner jeg blir så forbanna på ham! Særlig når han har en sånn holdning; dette fikser du Silje, det er da ikke noe problem. Nei da kunne han da sagt ifra tidligere så hadde det ikke vært noe problem! (sikkert hormonene som gjør meg så sint, men mener likevel det er unødvendig sent å komme med noe slikt)
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #2 Skrevet 14. september 2007 Her hadde jeg faktisk satt ned foten og sagt klart nei! Det går da ikke an å komme med dette så nære bryllupet deres. Nei du, mann deg opp og si at det går dessverre ikke. Det får han tåle! Lykke til
grå :) Skrevet 14. september 2007 #3 Skrevet 14. september 2007 sånne folk kan man bli sprø av. si at han kunne sagt i fra litt før så kunne dere ha ordna noe, men at det er for sent nå. beklager. man er stressa nok siste uka om ikke sånt skal komme i tillegg
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #4 Skrevet 14. september 2007 Synes du er litt vel negativ. Husk at de som er sammens med dere denne dagen også skal ha det bra. Det er forloveren til din kommende mann, da kan det jo være greit å ha et fint forhold til både han og hans sambo. Ordner seg sikkert. Mat er det mer enn nok av når man lager til bryllup, bordplassering kan sikkert være litt puslespill... men jeg tror nok det er bedre for deg at du bruker energi på andre ting, enn å være sint på din forlover og hans samboer. Det skal bli så bra, serdu:-)
Anonym bruker Skrevet 15. september 2007 #5 Skrevet 15. september 2007 Fiks det! Det er mitt tips. Klart han burde sagt fra tidligere, og hvilken kontakt har egentlig din samboer med sin forlover som ikke visste dette?? Bestill en ekstra porsjon, og rokk om på bordplasseringen. Vi gjorde ikke bordplasseringen før dagen før vi... Og vi fikk også en ekstra gjest kastet i fanget på oss. Min mann sin onkel hadde brått giftet seg med en brasiliansk dame. Var jo plass til henne så klar :-)
suseduse Skrevet 15. september 2007 #6 Skrevet 15. september 2007 kan du ikke si at det blir vanskelig til middag, men kan gjerne komme til festen??? altså kaffe og kaker... må vel forstå at det er vanskelig å få ordna mat og sånt hvis dere har catering selskap..
Anonym bruker Skrevet 15. september 2007 #7 Skrevet 15. september 2007 Synes du overreagerer. Også lurer jeg veldig på hvilket forhold dere har til forloveren siden han dere ikke vet slikt. Møtes dere aldri???? Nei, du overreagerer. Alle lager en bordplan i forveien, men denne blir jo sjelden endelig. Kan fortsatt være folk ikke kan komme pga.sykdom osv. Så å lage en endelig bordplan et par uker i forveien er VEL optimistisk! Såklart den nye samboeren skal komme....er det noe å sette ned foten for da. Nei, du er merkelig. Får bare håpe det er hormonene, og at du ikke ER slik!
Anonym bruker Skrevet 15. september 2007 #8 Skrevet 15. september 2007 Syntes og du overreagerer.. Og ja hvilket forhold har din utkårede til sin forlover.. Siden han ikke vet han har samboer???? Ganske enig med anonym over her
Lady78-prøver Skrevet 16. september 2007 #9 Skrevet 16. september 2007 jeg synes han burde sagt fra mye tidligere..... så jeg ville satt foten ned og sagt nei....
Gjest Skrevet 16. september 2007 #10 Skrevet 16. september 2007 Er enig med forslaget over; si at det er litt for sent til at hun kan komme til middagen, men at hun er hjertelig velkommen til festen. Forklar også at dere faktisk ikke var klar over at det var noen samboer inni bildet, og at dere synes det er leit at det ikke har kommet frem tidligere.
Kystrøya Skrevet 17. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 17. september 2007 Samboeren min visste at forloveren hadde en kjæreste, men oppfattet forholdet til å være meget usæriøst, slik forloveren beskrev det. Og vi treffes sjelden ja. De er barndomsvenner og derfor ble han valgt som forlvoer. Men de treffes kanskje en gang i året. Og dermed ante han ikke at de nå nylig var flyttet sammen (forlvoeren har ikke nevnt noe om dette tidligere). Jo, for oss har ikke bordplassering vært noe problem, pga vi kun har nærmeste familie til bords til middag. Alt har vært klappet og klart lenge. Og når de har sammen i over 1/2 år, ja så brude han jo fått fingeren ut og sagt ifra tidligere, men det er nå min mening. Ser noen synes jeg burde si nei, andre ja. Vel, jeg mener fortsatt at det er unødvendig å komme med dette så sent. Han forlanger at vi skal ordne plass til dem her i huset vårt (noe vi ikke har mulighet til med mindre vi selv flytter ut, og det er vel heller uaktuelt), og snakker om bryllupet som om det vært en fyllefest der han og dama skal kose seg de to sammen. Så jeg vet ikke jeg. Ble mest irritert på samboeren min som sa det var greit uten å spørre meg først... Det får bli som det blir. Men jeg kjenner jeg blir veldig oppgitt ja. Det er mye å ordne til et bryllup, både med det ene og det andre. Men men.
pandabjørn Skrevet 17. september 2007 #12 Skrevet 17. september 2007 Jeg hadde også satt ned foten.....! for det går bare ikke ann å komme å si at han pluselig har fått samboer??? 1,5 uke før bryllupet, hadde ikke han samboer når han fikk innbydelsen for 2 mnd siden da??? og at han forlanger å bo i huset deres, det hadde aldri jeg godtatt!!!! de får booke seg inn på hotell sammen med de andre gjestene deres, regner med at dere vil ha siste natt alene sammen før dere blir mann og kone...) ønsker deg lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå