Gå til innhold

Bedre sent enn aldri.....her er min fødselshistorie:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal prøve og gjøre en lang historie kort..............:

11.august:

10 dager på overtid i dag, og jeg hadde jeg time på fødeavdelingen på sykehuset til kontroll. BT mitt var litt høyt så ble lagt inn, og litt utpå dagen satte de inn en slags ballong oppi livmorhalsen min som de fyllte med vann. Dette gjorde de for at de skulle provosere "oppi der" rett og slett slik at livmormunnen skulle flate seg ut og at jeg skulle få ltt åpning. Kl 23.30 på kvelden fallt ballongen ut.....et bra tegn på at det hadde åpnet seg litt. De ville jeg skulle sove litt mens jeg kunne, og ville ikke undersøke meg noe mer. God natt=)

12.august:

Ble under med CTG 3 ganger fra morgenen og utover dagen, å babyen hadde det bare bra der inne. Var også på ultralyd, og alt var fint. Hun sa at CA-vekt på babyen var 4065 gram....noe jeg syntes var stort nok egentlig.....hehe!!

Kl 13.30 kom en jordmor for å sette inn modningspiller nedentil på meg, men hun ville sjekke om jeg evt. hadde åpning først, og det hadde jeg=) Hadde 3 cm åpning så de kunne ikke sette de pillene. Hun gikk for å høre med legen, og kom tilbake og sa at de ville ta vannet mitt og sette meg på drypp.....nå skulle det skje! Jeg var ikke forberedt i det hele tatt på at det plutselig skulle begynne så ble nok litt paff ja......!

Hun tok vannet mitt og satte drypp i armen min, å så vandret jeg bortover gangen og inn på en fødestue. Det tok ikke mer enn en halvtimes tid før riene begynte og melde seg, og jordmora skrudde opp dryppet mer og mer for at jeg skulle få hardere rier! Fødselen ble hardere enn normalt når en fikk drypp sa jordmora! Ikke jeg veit jeg hva som er "hardere enn normalt" siden jeg var førstegangs,men fyyyyy det var ille!!!!!

Etter 2 timer ba jeg om lystgass.....selv om jeg hadde bestemt meg for å føde uten smertestillende...i hvertfall prøve! den hjalp meg en del,men tok bare toppene av riene mine....!

Den siste 1,5 timen før lille prinsessa vår kom ut hadde jeg pressrier med bare få sekunders mellomrom.....det var så slitsomt at jeg får ikke sagt det. Ikke hadde jeg smertestillende heller, da jeg ikke fikk bruke mer lystgass....måtte bruke vanlig oksygen for å hjelpe babyen (hjertelyden hennes fallt drastisk ned et par ganger).

Endelig hadde jeg klart og presse ut hodet hennes......og jeg måtte vente på en ny rie. Jeg var så sliten og tappet for krefter at jordmor måtte hjelpe til litt med og dra i babyen slik at jeg fikk henne ut.

Kl 20.30, 7 timer etter de tok vannet mitt låg jeg med verdens skjønneste "lille" jente på brystet mitt......det var det største jeg har opplevd!

Hun veide 4470 gram og målte 52 cm.

Jeg måtte rett på operasjonsbordet etter fødselen, og lille Emilie bristet kragebeinet sitt da jordmor hjalp til med å dra henne ut.

Sånn er det bare......men vi har det bare bra begge to nå=)

Ønsker dere alle sammen lykke til med deres fremtidige fødsel, det er en opplevelse som ikke kan sammenlignet med NOE annet=)

Klem fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer sååå mye :) gleder meg til å se min lille om 52 laaange dager :)

Skrevet

Ja du kan så absolutt glede deg=)

Ønsker deg massssssse lykke til utover høsten=)

Skrevet

Gratulerer så mye ! Kan jeg spørre hvorfor du måtte på operasjonsbordet?

Skrevet

De fikk det travelt med å få ut babyen da hodet hennes var ute....for hjertelyden hennes sank.

Jordmor skulle klippe meg men rakk det vel ikke da sikkert...........for da kroppen til babyen kom ut så revna jeg noe helt ille......!!!

For å si det rett ut som det var...........jeg revna fra vagina og til endetarmsåpn.,......og oppigjennom "både her og der".....og lukkemuskelen i endetarmen gikk.......!

Derfor måtte jeg opereres........

Skrevet

huffda, det hørtes ikke godt ut...

Men bra alt endte godt da;)

klem

Skrevet

Har vært mange vonde dager/uker ja..............men det må bare gå.....så gjelder å ta en dag av gangen=)

Nå er jeg mye bedre....klarer å gå normalt og sitte nå.......det klarte jeg ikke de første 3 ukene.......!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...