Gå til innhold

3 måneder og gråter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg og min samboer er litt uenig angående det med gråtinga. Hun gråter noen ganger for oppmerksomhet å det får hun.. Men så brått blir hun trøtt.. Samboer eller jeg prøver å legge henne så hyl skriker henne. Samboer mener at man bare skal la henne ligge, det hadde jeg gjort å om det var sutring... men det her er intens skriking til ho blir rød. Å det synes ikke jeg er riktig. Noen ganger så blir hun også plutselig sulten..

Samboer har jo hørt at alle sier la dem ligge, men... hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig synes jeg det er litt tidlig å begynne med skrikekur.....når de er så små trenger de nærhet og trygghet :-)

Skrevet

"alle" sa til meg også at jeg skulle la jenta mi ligge når hun gråt sånn som du forteller, vis ikke kom jeg til å få ett barn som krevde å bli båret hele tiden.

jeg hørte ikke på dem, og har trøstet og kost med jenta mi hver gang hun har hatt behov.

resultatet er ei trygg og tilitsfull jente.

følg magefølesen din. føles det ikke riktig å la babyen ligge og gråte, så tardu den opp=)

Skrevet

eg lar min lille jente på 4,5 mnd grine.. viss ikkje ho har gidd seg etter 10-15 min tar eg henne opp.. gir henne puppen og då sovner ho uansett;) pupp kurerer alt vist på henne;)

Skrevet

Jeg lurte litt på hva en 3 mnd gml baby hadde her og gjøre...

Man OPPDRAR ikke babyer på 3-4-5 mnd osv. Man tar vare på dem, og passer på så de har d bra.

Jeg hadde ALDRI latt en baby på 4,5 mnd ligge og hyle i et kvarter, det er jo helt grusomt.

Så små babyer har INGEN formening om hva oppdragelse er. De trenger masse kos og nærhet, omsorg og trøst. De trenger ikke "regler", for det kan de overhodet ikke forstå noe av, hjernen dems er ikke nok utviklet til det.

Så snille jenter og damer, vent med slikt til den lille uskyldige ungen har noe som helst slags forutsetning for å skjønne hva som skjer.

M**3, jeg gjør som deg, og ungene mine er som du beskriver, trygge og tillitsfulle unger, som sjelden skriker.

Lillemor på 3 mnd skriker ikke hun heller, svært sjelden, og hvis hun gråter gjør jeg alt som er i min makt for å hjelpe henne til å føle seg bedre. Må jeg sove med henne på brystet på sofaen en dag, så gjør jeg det. Veldig enkelt.

Skrevet

Nei kos med den lille du, jeg har to jenter og når de var 3 månder så ble de kost med.Det er bare en periode dere er igjennom. Det vil gi seg. Når man gråter så øker blodtrykket i hode og det blir utløst stress hormoner. Og det blir bare værre.

nei ta henne opp til hun får roet seg. Legg henne ned, kos litt i senga nynn en sang eller noe. og gå. Blir det grining igjen så bare gjenta det. Hun elste grein mye da hun var så liten som di jenta. Og jeg koste myyyy, det er et styr når det holder på, men dere vi merke at ting skjer i perioder. Lykke til

Skrevet

Barn under 12 mnd. skal under INGEN omstendigheter ligge lenge og gråte eller hylskrike. De skal tas hånd om umiddelbart. Noe annet er uforsvarlig og ubarmhjertig. Disse små er helt overgitt oss for å få dekket alle sine behov, og en på 3 mnd har bare ett språk, skriket. I tillegg er det vår kontinuerlige jobb som foreldre å lære barnet vårt alt den trenger å lære for å klare seg på egenhånd, og den jobben starter allerede fra fødsel når vi lærer barnet alt fra forskjkell på natt og dag til å sovne på egenhånd. Ja det må nemlig læres, og ingen lærer av å skrike seg vettløs, og ingen hjelp få. Byss, kos, vugg og mat. Legg henne så n¨år du ser hun er fornøyd, kos henne der hun ligger, gi henne gode vibber for å si det sånn, da blir det å bli lagt for å sove en liten lur noe lystbetont, ikke noe panikkartet, og tenk at alt må læres og den prosessen tar tid.

Skrevet

Hei kanskje er barnet ditt tørst og vil ha litt vann eller barnet ditt vil kanskje rape. Barnet mitt kan rape en god stund etter at det har spist. Eller kanskje barnet ditt ikke er fornøyd og feks vil ha mere mat. Eller det vil ha litt nærhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...