Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 Vi har hele tiden hatt lyst å kalle jenta i magen Kristiane eller Julia Kristiane. Men så har vi liksom ikke utelukka andre alternativer heller. Og nå har vi begynt å "smake" litt på Konstanse da. Er jo et "gammelt" og litt spesielt navn, men vi er litt redde for at det blir litt "tungt", om dere skjønner. Storebror heter Sebastian så vi ønsker et litt langt navn til jenta også=0)
Libido- Skrevet 14. september 2007 #2 Skrevet 14. september 2007 Minner meg om en eller annen grunn om en snurpete frøken på 70 år =)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 14. september 2007 #3 Skrevet 14. september 2007 Ikke ta det personlig nå.. Men mamma ville kalle meg det og jeg er så utrolig glad for at jeg ikke ble kalt det.. Det er mitt syn på det navnet!
3b@rnsmor-30* Skrevet 14. september 2007 #4 Skrevet 14. september 2007 liker det ikke jeg dessverre... Storebror her heter også Sebastian, og lillesøster heter Pernille.
firemerkersmør Skrevet 14. september 2007 #5 Skrevet 14. september 2007 Jeg har "alltid" hatt lyst til å kalle en jente for anastasia, men ser atd et ikke er så lurt. Litt på samme måten her. Fint, men kan ikke brukes
Gjest Skrevet 14. september 2007 #6 Skrevet 14. september 2007 Synes det blir litt voldsomt. Ville gått for bare Julia (helst Julie) eller bare Kristiane (eller helst Kristine).
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 14. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 14. september 2007 hehe jo er jo litt uvanlig på babyer da.....=0) Kom til å tenke på Kornelia, blir det no bedre? (mannen mener det er det vi har snakka om, ikke Konstanse, og kan være han har helt rett *skylde¨på ammetåke* ;0)
Gjest Skrevet 14. september 2007 #8 Skrevet 14. september 2007 Jeg synes egentlig Konstanse er ganske fint;-) Julia Konstanse går jo an... Synes det er mye finere enn Kristiane.... Men synes Kristine eller Kristina bedre enn Kristiane.... Ja, ville gått for det:)
3b@rnsmor-30* Skrevet 14. september 2007 #9 Skrevet 14. september 2007 liker ikke kornelia noe bedre jeg altså...
Svinesteika. Skrevet 14. september 2007 #10 Skrevet 14. september 2007 Jeg syns det er ett flott navn, men er usikker på om jeg ville valgt det selv. Kristiane er innmari fint, men putter du Julia foran syns jeg det blir for "tungvint"
Gjest Skrevet 14. september 2007 #11 Skrevet 14. september 2007 Jeg vet nå faktisk om 4 Kornelia/Cornelia og en Konstanse... Og de har alle levd greit med navnet;-) Synes begge navnene er fine!!
Simselimsen Skrevet 14. september 2007 #12 Skrevet 14. september 2007 Jeg synes det er pent, men ville kansje brukt c istede for k....syns bare det ser penere ut da:) Synes ikke det er noe galt i og gi barna sine spesielle navn....de er jo spesielle for oss:) Jenta mi heter Leah Magdalena....
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 14. september 2007 Forfatter #14 Skrevet 14. september 2007 tar ikke noen svar personlig her da, både Konstanse og Kornelia forbinder jeg selv med gamle damer som allerede ligger under torva. Bare litt morro å se hva andre mener om dette. Orker ikke lufte dette med de kommende besteforeldre for de blir jo aldri fornøyde uansett (gjorde det med førstemann, og dropper det derfor denne gangen) =0) Vi tenker bare på at denne gangen vil vi prøve å finne et navn som ikke nødvendigvis havner på topp 10 lista samme året.
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 14. september 2007 #16 Skrevet 14. september 2007 Konstanse er vakkert!!! Mye finere enn Kristiane.
høstbarn:) Skrevet 14. september 2007 #17 Skrevet 14. september 2007 Konstanse er veldig fint, forbinder det med en veldig koselig gammel tante jeg har. Ikke utenkelig at jeg selv vil bruke det navnet, hvis jeg får en jente en gang.....
Januarjubel! Skrevet 14. september 2007 #18 Skrevet 14. september 2007 Flott navn! Skulle ønske jeg het Konstanse selv jeg. Eller Constanse. Heldige jenta di om hun får det navnet;)
flashdancepants Skrevet 14. september 2007 #19 Skrevet 14. september 2007 Synes det er veldig fint! Det var et navnealternativ -- både hos meg og kjæresten -- til snupp!
Gjest Skrevet 14. september 2007 #21 Skrevet 14. september 2007 Konstanse er et helt utrolig pent navn, og passer kjempefint med Sebastian! Ville absolutt gått for det, selv om det er dere som bestemmer dette selv :-)
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 14. september 2007 Forfatter #22 Skrevet 14. september 2007 Oi! Faktisk overraska over at såpass mange var positive til dette navnet. Hadde faktisk forventa flere "nei det var fælt" eller liknende =0) Litt morro å se hv folk forbinder med ulike navn!
imsdal med julesmak Skrevet 14. september 2007 #23 Skrevet 14. september 2007 Lillesøsteren min på 5 heter Constanse. Men jeg ville skrevet det med C da og ikke K. Hun passer til å hete Constanse, men tror det kommer litt ann på personligheten til jenta også, jeg synes liksom at man må ha litt ben i nesa og selvtillitt for å ha ett sånt navn.
-Hengebuksvinet- Skrevet 14. september 2007 #24 Skrevet 14. september 2007 Nydelig navn, men jeg hadde nok skrevet det med C. Vet ikke helt hvorfor, men det føles litt mindre tungt da.
*synne* Skrevet 14. september 2007 #25 Skrevet 14. september 2007 Liker ikke Konstanse så veldig, forbinder det desverre med ei ikke-likandes dame... dumt det der, men blir lett sånn. Liker Cornelia mye bedre... Lillesøstera til min kjære heter Nelia, det er fint synes jeg. Men det blir jo ikke så langt da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå