Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 Vi har hele tiden hatt lyst å kalle jenta i magen Kristiane eller Julia Kristiane. Men så har vi liksom ikke utelukka andre alternativer heller. Og nå har vi begynt å "smake" litt på Konstanse da. Er jo et "gammelt" og litt spesielt navn, men vi er litt redde for at det blir litt "tungt", om dere skjønner. Storebror heter Sebastian så vi ønsker et litt langt navn til jenta også=0)
Ranveig R Skrevet 14. september 2007 #2 Skrevet 14. september 2007 Dersom guten vår hadde hatt eit anna navn kunne eg gjerne tenkt meg Konstanse til lillesøster. Første gang nokon nevnte navnet for meg tenkte eg at det var eit "kjerringnavn", men du verden kor navnet har modna for meg. Synest det er aldeles nydelig, og så passar det godt saman med Sebastian og. Kristiane er fint det og, men synest det er tyngre enn Konstanse.
*Athena* Lucas,englepia+Dani! Skrevet 14. september 2007 #3 Skrevet 14. september 2007 Vet ei som heter Konstanse, og det er et fint og spesiellt navn:) Har ei nabojente som også har et gammelt navn, Cornelia:)
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 14. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. september 2007 Gubben skjønnte ingenting han nå for det var jo Kornelia/Cornelia vi hadde prata om, og ikke Konstanse. Ligger jo litt i samme leia da, Konstanse og Kornelia.... Synes det er litt morro å kunne bringe de litt gamle navna på bane igjen, selvfølgelig med en viss begrensning i forhold til feks mobbing når babyen blir større. Ikke "alle" gamle navn som er like "vennlige" i så måte =0)
Fløffy Skrevet 14. september 2007 #6 Skrevet 14. september 2007 Synes Konstanse er superkult, men jeg ville kanskje valgt Constance...
*Belle* Skrevet 14. september 2007 #7 Skrevet 14. september 2007 Tenkte først at Konstanse er et navn for gamle damer, men tok ikke mange minuttene før jeg egentlig syntes det var skikkelig fint. Og Kornelia er kanskje enda finere. Ordentlig søte navn begge to. Jeg liker også gamle navn og fint med navn som ikke "alle" andre heter, så lenge det er noe man har hørt om )
Gjest Skrevet 14. september 2007 #8 Skrevet 14. september 2007 hm... det er jo ganske spesielt og fint, men synes det er litt tungt.. ser ikke for meg ei lita jente, mer ei eldre elegan dame.. men det er jo meg.. når du forbinder et navn med en person blir det jo annerledes, så kan jo hende det passer til ei lita søt jente og.. lykke til
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 14. september 2007 #9 Skrevet 14. september 2007 litt tungt Kon-stan-se, altså 3 stavelser. men absloutt kjempe fint:) Gå for det hvis dere liker det:)
petite fleur Skrevet 14. september 2007 #10 Skrevet 14. september 2007 Synes det er kjempefint! Men finest med K, ikke C....samme med Kornelia. Jeg vet om to jenter under 3 år, den ene heter Kornelia og den andre Konstanse, så jeg synes det passer godt på småjenter:)
emporium Skrevet 14. september 2007 #11 Skrevet 14. september 2007 som kaizers fan tenker jeg på: mr.kaizer, hans konstanse og meg =O) fin sang =O)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 14. september 2007 #12 Skrevet 14. september 2007 Synes det er litt tungt, også minner det meg om Tante Pose og Onkel Blå og sann..... Mulig det var noen som het det der....
Skorpio85*lykkelig 2 barns mor Skrevet 14. september 2007 #14 Skrevet 14. september 2007 Jeg synes ikke det navnet er noe fint desverre, men alle har hver sin smak:)
Gjest Skrevet 14. september 2007 #15 Skrevet 14. september 2007 minner meg om noe som skal skje konstant hele tiden ..
Linaria Skrevet 14. september 2007 #16 Skrevet 14. september 2007 Jeg synes det er litt "jålete" i grunnen. Kornelia er bedre i mine ører
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå