Gå til innhold

Da har jeg sett det også.. :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var nettopp på et kjøpesenter, og da jeg kom ut igjen hadde det parkert en ny bil ved siden av meg. Måtte stable meg tett inntil denne bilen da jeg skulle ta varene inn i bilen min, og titter dermed inn i baksetet på denne bilen.

Det står det jammen meg et babysete klasse 0 stilt fremovervendt og festet! Jeg håper at setet bare var festet slik fordi det ikke skulle være løst i bilen, og ikke slik de kjører med barnet!!

Greit at jeg er veldig for bakovervendte seter, og at jeg ikke synes noe om å snu barna før de er en 3-4år altså, men det der er jo ulovlig..

Nei, jeg får håpe at det var et sete som ikke er i bruk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt man skal bry seg om..

Skrevet

Hallo, dere andre som kommenterte dette, gidd å være så likegyldig da!!!

Det er faktisk en grunn til at det er ulovlig, det må da være lov å få bli oppgitt når man ser sånt??? HI, synes det er bra du reagerer på slikt, jeg! Myye mer vesentlig enn mange andre ting som blir kommentert på DIB!

Skrevet

Jeg blir også litt sjokkert (ja faktisk) når jeg ser sånt, tenker at foreldrene umulig kan ha sjekket opp noenting om barnesikring i bil,, er det ikke faktisk påbudt at de minste sitter bakovervendt?

Trodde ikke det gikk ann å feste babysetene riktig forovervendt engang jeg..

Skrevet

Signerer nurkimagen.com! Det er jo en grunn til at det er ulovlig og da er det grunn til å reagere også.

Skrevet

Joda, men hva skal hun gjøre med det...? Hjelper igrunn ikke å bare skrive om noe når man ikke gjør noe med saken... Klart dumt at folk ikke har fått med seg noe sånt, men det viter jo til at de ikke kan veldig mye. Men de var der ikke, hun fikk ikke sagt fra... Not much to do.

Skrevet

Kan nesten legge ned dette forumet da, hvis man ikke skal legge ut innlegg som man ikke kan gjøre noe med!:;)

Skrevet

Jeg vurderte å sitte å vente til de kom ut av senteret igjen for å se om de festet et barn i setet slik det sto eller om det ikke var noe barn med. Men måtte hente datteren min. Så da fikk jeg ikke gjort det, dessverre.

Men håper i det lengste at setet ikke var i bruk jeg da.. selv om det kanskje er lite sannsynlig..

Skrevet

Enig med deg HI,

Skremmende når man ser sånt..

Håper virkelig ikke det setet var i bruk.

Skrevet

Jeg har faktisk sett det samme i dag!!!!

Jeg ville ikke gjort det!

Skrevet

Jeg har aldri gjort det, ei heller kommer til å gjøre det (snu setet for tidlig), men det finnes seter man kan snu (spent fast), for å lettere å få barnet ut og inn av bilen. Så snur (klikker) man det bare tilbake i riktig posisjon. Står på en slags "base".

OM det ikke var et sånt sete, håper jeg de aldri må bråbremse eller verre med en liten baby som har null kontroll på kroppen sin. Ikke det at vi større har det heller ved en bråbrems/kollisjon.......! Men vi er litt bedre rustet for det.

Og ja. Alt man skal bry seg med. Om man ikke får gjort noe med alt, kan man jo faktisk bry seg og gjøre oppmerksom på noe for det eller? Tenk om INGEN skulle bry seg da. Og bare fordi man ikke får gjort noe med det, skal man heller ikke skrive innlegg eller bli oppskaket? Hmmmmm!? Er faktisk noen som kan gjøre noe med det. Foreldrene. Hva om de er her inne. Kanskje de får en liten tankevekker.... og vips så har man gjort noe med det alikevel!!!

Skrevet

Det var et Jane sete så jeg. Vet ikke noe om dette setet, men det så ut som det var festet litt halveis.

Ja, jeg er visst så rar at jeg bryr meg. Men da får det bare være, for det er slik jeg er, og kommer til å være!

Skrevet

Vet heller ikke noe om dette setet du nevner. Vet bare at ei venninne har et sete som det jeg skrev lenger opp her. Men, hun har et handikappet barn, men det er ikke spesialdesignet for ham, så tror det er i salg for alle. Håper det var et sånt sete du så.......!

Rar er du i hvert fall ikke. Bra det finnes folk som bryr seg og ev. sier i fra i blandt..... Nok av de med skyggelapper og ellers bare snur ryggen til, med tanken at det finnes sikkert noen andre som bryr seg.... men når noen bryr seg, så er jammen det galt også! Ja, ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...