Zeus' Mummy Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 Hei! Jeg har en gutt paa 3 aar som deler seng med meg. Han har gjort det siden an var nyfoedt. Jeg er ikke sammen med barnefaren lenger, men pappa synes det er feil at gutten min og jeg fremdeles deler dobbeltsengen. Hva synes andre? Er interessert i aa hoere fra andre i samme situasjon. Naar er det paa tide aa slutte?
Piraka Skrevet 14. september 2007 #2 Skrevet 14. september 2007 Vi er ikke i samme situasjon som deg, men søsteren min er det. Og hun deler ofte fortsatt seng med gutten sin som nå er seks år. Han har egen seng også, men havner ofte sammen med moren likevel (står opp om natta og går og legger seg der). Har snakket med mange som ikke er aleneforeldre også som har det likedan. Eldste jenta jeg har hørt som samsov var 14 år før hun ga seg med å legge seg i foreldrenes seng. De fleste sier at ungene selv setter grensen en eller annen gang. Når de er lei av å høre foreldrene snorke eller slippe udelikate kroppslukter. Jeg synes ikke du skal bry deg så mye med hva andre sier. Gjør det som kjennes rett for deg og gutten din.
Zeus' Mummy Skrevet 15. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. september 2007 Takk for svar. Glad jeg fikk litt forsikring fra andre. Synes ikke det er feil aa dele seng med gutten min, for vi faar begge noe ut av det. Jeg jobber full tid, og veslen gaar hos dagmamma og paa foerskole hele dagen, saa det er koselig aa sove tett sammen, lese, kose og leke litt i sengen naar vi legger oss eller foer vi staar opp. Maa understreke at det er gutten min som selv har gitt uttrykk for at det er noe han trenger. Jeg er klar for at han skal sove i egen seng, og vi har proevd mange ganger, men uten godt resultat saa langt. Jeg stoler paa at han vil si i fra selv naar han blir noe eldre.
*Labomba80* Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 Her samsover vi også. Sønnen min er 3.5 år, vi har sovet sammen stort sett siden han var nyfødt. Han har kvelder der han sovner i sin egen seng, men kommer rimelig fort inn til meg. Dette bestemmer han selv. Er også alene med han, og med jobb, barnehage osv, så blir det liksom så lite med tid. Planen er at han skal sove litt mer i sin egen seng nå etter at vi flytter, da ligger soverommene tvers over gangen til hverandre. Blir litt enklere da, ikke så skummelt:) Men dette får vi ta når det kommer, i det tempoet som passer knerten:)
grolla Skrevet 18. september 2007 #5 Skrevet 18. september 2007 Lillegutt på fem og et halvt har sovet i vår seng helt frem til nå. Nå venner vi ham av med det fordi vi venter en liten til. Men han er hjertelig velkommen inn i løpet av natten...bare nydelig det! Ser absolutt ikke noe galt i dette, man må gjøre det som passer best for alle parter, dvs at alle sover ganske bra. FOr noen blir det slitsomt, for andre går det greit, så enkelt er det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå