Gå til innhold

Hvordan kler dere barna deres nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor bor dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bor i Østfold. Jenta vår har på seg strømpbukse, langarmet body, genser og bukse over. Igår hadde hun på seg vinterdressen sin, var skikkelig kaldt!

Ellers når vi er ute, så har hun på seg lue og tjukk jakke,,

Skrevet

Vi bor i Rogaland. Litt skiftende vær her, sol en dag og pøsregn og kaldt neste. Ved sistnevnte har snuppa på seg strømpebukse, body, tynn genser, strikkejakke og bukse under vår/høstdressen eller evt regnklær. Lue alt ettersom.

Skrevet

Oj...enten kler dere ungene deres veldig mye, eller jeg veldig lite. Eller så er det bare veldig forskjell på været.

I dag har det vært 18-19 grader her i Oslo og vind, jaaa. Men holder LENGE med et lag, altså bukse, i så mange varmegrader på mitt barn. Han har ikke strømpebukse på seg før det er langt under 10 grader.

Helt ærlig synes jeg det høres fryktelig mye ut med strømpebukse i temperarturer over 14-15 grader.

Til du som hadde vinterdress med strømpis og bukse under....var det med eller uten fòr??

Skrevet

Har ei venninne som akkurat har vært på besøk. Hos dem blir vinterne dødskalde, ned i 25-30 minus osv.

Hun får helt "hetta" når hun er på østlandet og ser hvordan mange kler ungene sine i her. 2-3 lag med klær bare gradestokken tipper under 18 grader.

18 grader er ikke vinter, jenter!!!!

Skrevet

bor i oslo. og jenta på 17 mnd har som regel: kortermet body med tynn genser over. tynn strømpebuske og en bukse. sommerjakke og tynn lue.

Skrevet

Bor i Oslo, og jenta har enten bukse, genser/body, vindjakk eller strømpebukse, genser/body og kjole/skjørt. Har ikke begynt med lue eller vintersko. Nå har det jo vært veldig varmt på dagen i september

Skrevet

Jeg bor på vestlandskysten, og er det over 14-15 grader blir det uten strømpebukse. men når gradestokken kryper under det så må strømpebuksen på. Her blåser det veldig mye (nesten alltid) kald sur vind. Og merker att hun blir fort kald uten strømpebukse hvis det er under 14 grader ute. eller har hun body, bukse og genser på seg=)

Ute bruker hun enda vår/høst dressen... Også luen er kommet på her=)

Skrevet

Her i Trondheim er det strømpebukse, langarma body, bukse og genser, pluss parkdress (ikkje fora) og hue. Er 7-8 grader om morningen når vi går til barnehagen, så syns han må ha på seg såpass. Så får heller barnehagepersonellet kle av om det blir varmt på dagen. Som i dag, for då var det sol :o)

Har selvfølgelig ikkje så masse på om han skal sitte i vogna, for der er dunposen på plass... Hue er et must uansett temperatur så lenge det er vind, for han har allerede hatt to øyrebetennelser i år.

Skrevet

Vel, i 15-18 grader som dere snakker om, så bruker vi ikke strømpebukse, men nå har det vært under 10grader mange dager, og da vurderer jeg det, hvis hun skal være ute. Har også vært flere dager med under 5gr (om morningen når jeg leverer) og da bruker vi hvertfall strømpebukse. Er det litt kaldt når hun er ute, dvs 10gr så bruker vi body, strømpis, tynn ulldress og hel regndress, den er ikke foret, så den varmer jo omtrent ikke i det hele tatt, bare holder regn og sand ute.

Blir det enda kaldere, har vi vanlig bukse og genser under ullen i tillegg. Eller bare strøpis og body under dress med godt for, men det har vi enda ikke hatt bruk for, så kaldt har det ikke vært.

I går var vi på fotball kamp, jeg gikk selv i strømpebukse, vanlig bukse, tynn genser med en til genser og jakke. Og jeg FRØS!! og var dermed glad for at snuppa hadde på seg strømpis, body, genser bukse, tynn ulldress og regnklær. Jeg angret på at ikke jeg hadde på meg mer..

Skrevet

hei. Jeg bor i oslo.. her er det jo varmt fortsatt. jeg har selv problemer med hva liam skal ha på seg i barnehagen,særlig når det er kaldt på morningen og varmere på dagen... i dag hadde han på seg ullundertøy..dvs:stilongs,strømper og body..også et teppe,når vi gikk tur.. selvfølgelig lue.. har nemmelig hørt at varmen går ut igjennom hodet. så jeg har alltid med meg en tynn og en tykk lue.. har forresten foret vogn:)

Skrevet

Dere må også vite at det er forskjell på temperaturene rundt om i landet, det er ikke alltid 15gr på østlandet er det samme som 15gr på vestkysten. Det har noe med vind og råhet i luften å gjøre.

Skrevet

la folk kle på barna sine som de selv føler for. unger er forskjellige, noen er "kalde" mens andre er "varme".

Skrevet

Enig med siste, noen er kalde - andre varme av seg. Synes det er verre med de foreldrene som kler ungene sine og tar det for gitt at de er klade unger og dermed pakkker dem inn i alt for mye klær.

Gjest Renate&nydelige Christina
Skrevet

Her på vestlandet er det jo som kjent 4 årstider på en dag..så det er vanskelig av og til og vite hva jeg skal kle på barnet mitt!

Som regel blir det body,strømpebukse,bomullsbukse,t.shirt,genser,tjukk jakke og lue!

Når det er kaldere har jeg en ekstra flezze bukse på henne....

Når det er varmere sløyfer jeg strømpebuksen....

Skrevet

Bor i Hordaland.

Her har det vært veldig kaldt i det siste, masse regn og vind, dermed har det gått i varme og gode klær. Strømpebukse, t-skjorte, genser, sokker, bukse. Utpå har hun hvis det er kaldt og regn så har hun fleecedress og regndress utpå der igjen. Og ei lue!

Men klærne varieres etter været da;-)

Spørs litt hvor kaldt og hvor mye regn det er osv..

Skrevet

her har vi langarmet body, strømpebukse og ulldress når de sitter i vogna(sitter da i voksipose) og når hu ikke sitter i vogna har hu en tynn H/H dress på seg..

Skrevet

Bor du i Nord-NOrge, 3barnsmor88? Mener å ha lest det. Hvordan er temp. hos dere?

Skrevet

ja bor i nord-norge.. er mellom 6 å 11 grader her

Skrevet

Tynn bomullslue, body, bomullsgenser, bukse, sokker, sko (eller gummistøvler) og høstress (uten fòr).

Bor i Østfold.

Skrevet

ser ann tempraturen også kler vid eretetr. litt opp og ned

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...