2005&2010 Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 Skjønner meg ikke på det. Hvis et barn er trøtt, la det vel sove litt. Følelsen på at mange foreldre nekter barna sine sove i bhg, så de sovner fortere når de kommer hjem. Så foreldrene får fri etter jobben..
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 14. september 2007 #2 Skrevet 14. september 2007 Jeg kan bare snakke for meg selv, og snuppa sover i bhg. MEN hun får ikke sove etter 1400 ,rett og slett fordi da gå det ut over nattesøvnen hennes som hun trenger så sårt. Det handler iallefall ikke om at vi skal ha egentid, men om at snuppa skal ha det så bra som mulig. Og vi har prøvd oss litt frem og tilbake og funnet ut at dette er den beste løsningen for henne.
Gjest Skrevet 14. september 2007 #3 Skrevet 14. september 2007 Hø?? De barna som trenger å sove får vel sove eller? Våres har sovet i barnehagen (og hjemme på dagtid) frem til de begynte å tulle seg med leggingen om kvelden og våkne grytidelig neste dag. Da var det slutt og etter en ukes tid en ny unge og nye foreldre ;-) (dvs barn som la seg fint til normal tid om kvelden og sov til de var uthvilte neste dag) Og da må en regne med at den uken eller så det tar å få inn en nye rytme så er ungen stuptrøtt i barnehagen og får ikke lov å sove nei.
2005&2010 Skrevet 14. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. september 2007 Hvorfor jeg lurer, er at venninna mi jobber i bhg. og der er det flere foreldre som ikke vil at barnet dems skal sove i bhg. Det ender da opp med masse gråting og sutring. To av foreldrene hadde gitt et blunk til venninna mi og sagt at "Da sover barnet vårt tidligere og bedre hjemme, så jeg og mannen min får slappet av etter jobb" Synd på barna da, siden dette dreier seg om barn fra 1år til halvannet år
kvirrevirrevitt Skrevet 14. september 2007 #5 Skrevet 14. september 2007 Vi nekter dem å la henne sove i barnehagen, vi!!! (Har avtale om at de skal ringe meg hvis hun blir for sliten) Hun er 3 1/2. Blir ofte veldig sliten, og skulle egentlig gjerne latt henne fått en liten lur.. -Men problemet er bare at da sovner hun ikke før 22-23 tiden! Og på toppen av det så våkner hun like tidlig alikevel, og får får lite nattesøvn, og dermed eeenda mer sliten neste dag. Det er ikke sikkert det er bare "så de får seg fri etter jobben" -de fleste foreldre har nok prøvd seg frem, og gjør det de mener er best for barnet!
2005&2010 Skrevet 14. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. september 2007 Ja, de sovner senere ja, men dette var ikke snakk om barn over 3 år, heller ikke 2 år, men barn som ikke har fylt 18mnd enda
BettyBoob Skrevet 14. september 2007 #7 Skrevet 14. september 2007 mini på 18 mnd sover 2-3 timer i bhg hver dag og sover godt om natten også han blir veeeeldig sutrete og sur hvis ikke han får sovet, så det skal han få gjøre så lenge det passer seg og det ikke går utover nattesøvnen hans synes det hørtes litt rart ut, men man vet jo ikke! min er nødt til å sove på dagen, han sliter seg helt ut i bhg! så sånn sett så burde jo den lille få ta seg en lur der!
Mamma2OO5 Skrevet 14. september 2007 #8 Skrevet 14. september 2007 Vel når et barn på 2 år ikke sovner før klokka er 9, synes du da det er helt greit at barnet sover midt på dagen? Når barnet våkner flere ganger om natta fordi det ikke er trøtt nok... Synes utsagnet ditt var veldig lite gjennomtenkt. Det er foreldrene som vet sitt barns beste og vil de ikke at barnet skal sove så er det nok en grunn til det og det trenger ikke være at de skal ha fri! Regner heller ikke med at det er noen som legger barna sine når de kommer hjem, da er det vel middag og lek før sengetid er det ikke? Jeg synes et barn skal være tidlig i seng og synes 7 er en fin tid for et lite barn å legge seg. Og jeg synes absolutt alle foreldre skal ha fri (som du kaller det..) etter den tid. Det har vi fortjent:o)
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 14. september 2007 #9 Skrevet 14. september 2007 Gutten min på 22 mnd sover ikke i barnehagen og heller ikke da han kommer hjem.. han legger seg på 7.. hvis han sover mye på dagen så har han så mye enrgi at han kan holde det gående får flere timer etter leggetid.. og det er jo ikke bra for hans egendel.. da han skal opp tidlig, avsted til parken igjen.. han får lov til å sove en blund her og der som han selv føler.. men ikke for lenge.
2005&2010 Skrevet 14. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 14. september 2007 Igjen, dette var snakk om barn mellom 12-18mnd. Men hver foreldre vet jo det beste for barnet sitt. Synes det bare høres leit ut for barnet. Og såklart at foreldre skal ha fri etter barnet har lagt seg. Men disse venninna mi snakket om, hintet til at de da sov tidligere, så de fikk slappet mere av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå