Gjest Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 Har begynt å handle litt til gutten vår. Dette blir vår første, og er litt usikker på størrelsene. Jeg har kjøpt en body, en dongribukse som er foret inni og en bamsedress i str. 50. Skal dra å kjøpe litt idag også.. men lurer på om jeg heller bør kjøpe i 56. Hvilken str. kjøper dere? Veldig usikker på om jeg skal bytten den bamsedressen i str. 56 istedet. Jeg tenkte å ha den til hjemresien, og den første tiden da vi skal dra på besøk. Men den lille kommer vel kanskje til å bade i str. 56? SKjønner det er vanskelig å si ettersom man ikke vet vekta men..
Anonym81 Skrevet 14. september 2007 #2 Skrevet 14. september 2007 Hei Ville kjøpt det meste i 56 og 62. Me kom heim frå sjukehuset med veslejenta med 2,5 bæreposer med klær som me hadde fått frå venner og familie!!! Trengte ikkje kjøpa noko omtrent. Og dessutan brukte ho str. 50 berre nokre få veker. Var ikkje lenge før ho brukte 62, og det brukte ho fleire mnd.
canutten Skrevet 14. september 2007 #3 Skrevet 14. september 2007 Jeg fikk aldri bruk str 50 på forrige mann..han var 54 da han kom. uansett er det 6 cm vi snakker om og store forskjeller. bedre å ha det litt stort for det vil føles ekkelt å ta på noe som bare er akkurat passe. de er så små!! olabukse kjøpte jeg og, men det føltes naturstridig...endte med å bruke bodyer med knapper eller knyting forann og tynne "joggebukser" De første månedene er det jo heller ikke forskjell på natt og dag så da kan det være lurt å tenke på klær som du synes han også kan sove i. og husk, du får masse! av nabon til foreldrene dine ol! det er helt sykt hvor mye man får! jeg begynte å kjøpe til gutten min rett før han var et år, og det var rart og koselig å få velge litt selv ! nå er han 19 mnd og jeg skulle ønske noen kjøpte til meg igjen...han vokser såååå fort!
vannkvinne82 *060208* Skrevet 14. september 2007 #4 Skrevet 14. september 2007 Jeg har ikke kjøpt noe i str 50... jeg tenker at bodyer blir fort ubehagelige hvis de er for små, og bamsedressen du skal ha til hjemreisen skal jo være utenpå andre klær, så da gjør det kanskje ikke så mye om den er litt stor..! kommer an på hvor lang du tror babyen blir.. både jeg og sambo er høye (jeg er 176 cm og han er nærmere to meter), så jeg tenker at 56 blir sikkert ikke altfor stort til jenta vi får.. så håper jeg bare at jeg ikke bommer totalt, og får ei lita jente som har altfor store klær! hehe:P lykke til med shoppingen:)
To barns mor og 75-modell. Skrevet 14. september 2007 #5 Skrevet 14. september 2007 Hei! kjøp litt forskjellig. 56 er ypperlig første måneden. Kjedelig med for store klær også. Ikke ta av lappene og spar på kvitteringer;-) Så kan du bytte det du ikke bruker. Lykke til!
ohayoo Skrevet 14. september 2007 #6 Skrevet 14. september 2007 56 har jeg villet kjøpe, ofte er jo ungen over 50cm når den kommer ut kanskje en body eller to i størrelse 50 i tilfelle det kommer en under 50cm - det er ikke så godt med bodyer som er for store heller kan jeg tenke meg. Utenpåklær ville jeg kjøpt i 56
Smellkyss Skrevet 14. september 2007 #7 Skrevet 14. september 2007 Jeg ville kjøpt begge deler. Husker at vi ikke hadde kjøpt noenting nesten i str.50 da gutten vår ble født. Han var 51cm og brukte str. 50 noen uker. Litt dumt synes jeg å brette opp armene på bodyer når de er så små. Jeg skal kjøpe litt mere i str.50 denne gangen og litt flere sparkebusker og tynne joggebukser. Husk at H&M er store i størrelsen så ikke kjøp for stort! Men vinterdress ville jeg ha kjøpt str.56.
Gjest Skrevet 14. september 2007 #8 Skrevet 14. september 2007 Takk for svar! ) Vanskelig å vite når man ikke har barn fra før. =) Da skal jeg kjøpe str. 56 idag. Usikker på om jeg skal bytte den bamsedressen i str. 50 som jeg kjøpte på HM. For den var en del større enn klærne jeg kjøpte i str. 50. Får la være å klippe av lappene på den, så får jeg heller bytte den senere )
Gjest Skrevet 14. september 2007 #9 Skrevet 14. september 2007 Jeg har vært og sett på den bamsedressen på h&m og den er jo kjempesvær, selv i str 50! Tror den holder jeg altså. Har en bamsedress fra cubus i str 56 og den tror jeg er mindre! Hehe.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #10 Skrevet 14. september 2007 Jeg er tobarns mor og venter nr.tre. Mine erfaringer er: Str.50 passer kanskje ikke den første uken en gang. Kanskje til hjemreisen, og litt etter det. Men gøy å ha noe som er akkurat passe da, så slepper en brette opparmer og ben osv. Men hadde nok kjøpt str.56 62 varer litt også, men hadde ike så mye i det, hoppet rett på str.68. Den aller beste størrelsen er 68. Den varer lenge. Tror jeg begynte å bruke det etter noen uker, og jeg brukte den størrelsen til ungene var iallefall 6 mnd. Og ungene mine er helt normale i størrelsen. Men 68 er litt stort sånn med en gang, men denne størrelsen bruker de lenge. Ang.sparkebukser osv. Det aller mest praktiske jeg brukte på ungene mine var body, strømpebukse og ekstra sokker utenpå strømpebuksa. Og en tynn genser utenpå bodyen, viss ikke bodyen er ull da. Vi er jo mye hjemme den første tiden, og gøy å pynte de, men til daglig gikk det i strømpebukser altså.... tenk en skal skifte bleier sikkert 8 ganger daglig, og med alle disse knappene bak på sparkebuksene osv. kan en fort bli litt lei;) "Joggebukser" er også supert. Bodyer må du ha. Kjøp noen med knapper på skuldrene, de uten har så lett for å skli ned slik at det blir åpent i halsen. De har billige bodyer, men min erfaring er at bodyer med skikkelige ermer, altså ekstra kant ved håndleddene til babyene er best. Samme med bodyer med halvhøy hals. Nå kjøper jeg minst mulig før tredjemann kommer. Har jo en del allerede siden jeg både har jente og gutt fra før, men vet at med førstem,ann ble det en del ubrukelige kleskjøp på meg:) Skulle liksom kjøpe sånne fine pynteklær, dongerikjoler osv. HELT UBRUKELIG!!!! Lykke til
-Loppa- Skrevet 14. september 2007 #11 Skrevet 14. september 2007 Jeg synes også at den bamsedressen var svær i str 50
tudeluuu Skrevet 14. september 2007 #12 Skrevet 14. september 2007 Jeg anbefaler deg å kjøpe klær, så du vet at du har noe å ha på gutten din på sykehuset, men vent med å kjøpe alt annet til etter fødselen! Vi fikk så vanvittig mye gaver, arvetøy osv, så det var omtrent litt supplering i hver str som var nødvendig (dvs en strømpebukser, sokker eller en body). Det er selvsagt veldig forskjellig hvor mye man får av gaver og hvor mye man arver, men jeg råder deg til å vente! kanskje føder du også en diger baby, feks 55 cm, da vil 50 være alt for lite! Jeg tror kanskje at jeg ville bytta dressen i 56, ellers kan du risikere å bare kunne bruke den i en uke! =)
Gjest Skrevet 14. september 2007 #13 Skrevet 14. september 2007 Takk for svar! :-) Ja bamsedressen fra HM er svær ) Ja den ser jo faktisk like stor ut som den i 56 på Cubus. Så litt på den dressen også. Da skak jeg stikke ut å kjøpe gutteklær i str. 56 ihvertfall =) Det er så koselig å dra på shopping! God helg!
Gjest Skrevet 14. september 2007 #14 Skrevet 14. september 2007 Går litt for raskt i svingene her, så litt skrivefeil )
*84*-Lykkelig 2-barnsmamma :) Skrevet 15. september 2007 #15 Skrevet 15. september 2007 Vi kjøpte mye i 50 til jenta vår.. Og det er jeg glad for, det var altfor stort da hun ble født , og hun brukte den str til hun var 2 mnd. Hun var 3140gr da hun ble født 10 dager over ul-terminen. Kommer til å kjøpe str 50 denne gangen og, nå venter vi gutt, blir sikkert litt større, men kommer til å kjøpe str 50 nå og.. Og størrelsene kan variere litt fra sted til sted og
linevims Skrevet 15. september 2007 #16 Skrevet 15. september 2007 Min første var 53 cm ved fødselen. Husker jeg hadde kjøpt et søtt henteantrekk med sparkebukse i størrelse 56 (fra Bogerud tekstil) men den lille stakkaren var faktisk for liten/kort til denne størrelsen. Ved ørlittegranne sparking endte begge bena som oftest inni samme bukseben, ungen lå som den var reivet på gammeldags måte til den ble hjulpet løs igjen, og dette fortsatte en tid etter fødselen. Vil forøvrig absolutt anbefale anskaffelse av bodyer med sideknepping, mye behageligere for småtassene å slippe klesplagg dratt ned over hodet, og mye mer lettvint for den som skal kle av og på. Sparkebukser som blir trange i føttene må man unngå, men en utvei kan være å klippe over klesfoten ved tærne, da kan yndlingssparkebukser ha forlenget levetid. Joggebukser og annet med bukselinning eller strikk er ikke det aller beste for sånne små, la dem heller ha plagg som er løse og ledige over maven. Vær ellers oppmerksom på at Lindex-klær ofte er små i størrelsene og gjennomført trange i halsåpningene, helt ubrukelige hvis de er uten mulighet til å åpnes og lukkes ved halsen - men også da har jeg måttet gi opp i mange tilfeller (selvom ungene mine har helt normal hodestørrelse).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå