tudeluuu Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 Jeg har hele tiden likt Trym så godt!! I går fikk jeg bekreftet at det er en gutt i magen min, og da tenkte jeg at det var fint, for jeg har virkelig slitt med å finne noen jentenavn som jeg har trivdes med! Men så leste jeg i navneboka, og der står det at Trym betyr, "larm, bulder". Er det noe særlig å kalle ungen sin da?? Ikke det at jeg er overtroisk og tror at ungen min blir bråkete bare fordi han heter Trym, men vet liksom ikke lenger.. hva tenker dere andre??
Gjest Skrevet 14. september 2007 #2 Skrevet 14. september 2007 Tenker ikke på det ) Da vil min datter være en fruktbarhetsgudinne*ler* ;o)
ohayoo Skrevet 14. september 2007 #3 Skrevet 14. september 2007 jeg er forberedt på at jeg kommer til å få en gutt med masse lyd i sånn som sin far... så selv om jeg håper han blir rolig som sin mor er det ikke utenkelig at Trym hadde vært et perfekt navn for mitt barn Det er fint å tenke litt på betydning synes jeg, men ikke bli for opphengt i det...
mrss83 Skrevet 14. september 2007 #4 Skrevet 14. september 2007 på det norske navnet barnet vårt skal ha har jeg ikke tenkt så mye på hva det betyr, det er etter min farmor og er navnet på en bølomst og er utrolig fint. og litt sjeldent. men barnets tyrkiske mellomnavn tenker vi mye på. det betyr veldig mye der nede hva navnet betyr...
vannkvinne82 *060208* Skrevet 14. september 2007 #5 Skrevet 14. september 2007 jeg synes det er gøy å vite betydningen:) men hvor stor rolle det har, vet jeg ikke...foreldrene mine visste ikke at navnet mitt betyr "den som lager torden" og "stridskvinne", og jeg blir sett på som en ganske rolig person, tror jeg:)
Gjest Skrevet 14. september 2007 #6 Skrevet 14. september 2007 Jeg tenker at det er positivt om det betyr noe "fint", men det betyr ikke noe fra eller til for oss.
Gjest Skrevet 14. september 2007 #7 Skrevet 14. september 2007 Jeg sier som thalia. Positivt om det betyr noe fint, men det betyr ikke noe fra eller til for oss. Det som betyr noe, er at vi begge er fornøyde med navnet :-)
el destino Skrevet 14. september 2007 #8 Skrevet 14. september 2007 Tja tenker litt på det. Laura har vi valgt pga oppkalling på begge sider selv om vi kommer fra hver vår side av verden. Destiny for det virker som hun er skjebnen det lille mirakelet som skal komme. Så ja tenker litt på det
Gjest Skrevet 14. september 2007 #9 Skrevet 14. september 2007 Har ikke noen plass der jeg kan finne ut hva navna betyr, så jeg vet ikke om jeg bryr meg om det ;-p
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 14. september 2007 #10 Skrevet 14. september 2007 Synes det betyr litt. Vi har en gutt på snart to år, og da vi skulle finne navn til han tar vi inne på både sturla og torgrim. Fant ut at sturla betyr forvirret og grim er jo ikke noe man vil kalle ungen sin, selv om vi liker navnet
Sunniva78 har to små Skrevet 14. september 2007 #11 Skrevet 14. september 2007 Er vel ikke det som betyr mest nei, men artig å vite da. Vi har falt litt for Brage, som betyr "den gjeveste". Og etter 6 ivf-forsøk er han jo virkelig den gjeveste for oss:-)
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #12 Skrevet 14. september 2007 Ja. Jenta vår får et navn som kan ha både positiv og negativ betydning, vi kommer til å fokusere på den positive biten.
*Vetlis* Skrevet 14. september 2007 #13 Skrevet 14. september 2007 Jeg visste at sønnen min ville bli født 4 uker før termin, regnet md at han ville være mindre enn andre nyfødte, derfor ble navne Vetle, som betyr liten på dialekt. Men som også betyr års gammel bjørnunge (står så i navnboka). Tulla i magen skal bli oppkalt etter min farmor, nesten ingen som heter det lenger. Men betydningen er noe flau :-) Navnet betyr nemmelig hjelm!
Erisa* Skrevet 14. september 2007 #14 Skrevet 14. september 2007 Jeg tenker litt på det, ja. Vi tenker på navnet Althea til jenta vår, det betyr "helbrede". Ellers hadde jeg tenkt på Sofie, som betyr visdom. Syns det er fine og greie betydninger, men jeg legger ikke så mye i det... Men det er jo greit å vite hva navnet betyr, da.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2007 #15 Skrevet 15. september 2007 hjelm er jo litt fin betydning også, hvis en tenker på at hjelm er beskyttelse:)
April76 er på overtid! Skrevet 16. september 2007 #17 Skrevet 16. september 2007 nei...jeg synes ikke betydningen av navnet har så veldig mye å si egentlig.... Det viktigste er at man liker navnet. Vår ufødte datter skal hete Tamara....betydning: arabisk og betyr daddelpalme!! Hehe. Nei, betydning betyr ikke noe her hos meg, allikevel det fineste navnet synes jeg
Gjest Skrevet 16. september 2007 #18 Skrevet 16. september 2007 Sjefen min heter Trym, og jeg har skjelden opplevd en mer rolig og behersket kar. Han er kjempekoselig, og veldig omtenksom for de ansatte. Så betydningen stemmer ikke med ham i alle fall!
twoboys & a girl Skrevet 16. september 2007 #19 Skrevet 16. september 2007 Sjekker det bare for gøy og nyskjerrighet. Min betyr se en sønn. Riktig det da.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #20 Skrevet 16. september 2007 tenker egentlig ikke så mye på det men, har tenkt på angelica hvis det blir jente så, så jeg at det betydde lik en engel å det var jo litt morro da=)
*Vetlis* Skrevet 16. september 2007 #21 Skrevet 16. september 2007 Jo det har du vel egentlig rett i anonym :-) Har ikke tenkt på det før jeg.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå