Gå til innhold

scrapbooking:)

MariaEW- 05.10.07♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har så lyst til å starte med scrapbooking, men er litt usikker på hva jeg trenger av nybegynnerutstyr.. er så redd for å gå berserk og kjøpe masse unødvendig.

har dere noen tips'?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger selvfølgelig alt ;) Mønsterark, kartong, en god saks, skjærekniv og underlag, klistremerker, diecuts, penner, klistremerker, ribbons, brads, eyelets, lim, limpenn, et album... hehe... neida, du TRENGER sikkert ikke alt dette, men når man først kommer igang... ;)

Skrevet

blir dyrt å komme igang med andre ord;)

vet ikke av en plass/internettside det går an å kjøpe "startpakke" da?

(bor forresten i Trondheim)

Skrevet

Jeg fant ut da dette med scrapbooking dukket opp, at det har jeg holdt på m i mange år allerede. Nå finnes det utrolig masse fancy utstyr på markedet. Og du trenger garantert ikke en brøkdel. Men alt er jo kjempemorsomt!!

Det jeg gjorde i starten var å bruke papir jeg hadde liggende.. Kartonger, f.eks gaveinnpakning fra H&M. Tegn en blomst el.annet og klipp ut. Lim det inn, og pynt ellers med hva det måtte være. Andre ting jeg brukte var gavepapir jeg tok vare på, mange parfymeesker er kjempefine! Kan klippe ut mange bokstaver fra ei eske det ikke står så mye på.. Men husk hvis du tegner opp en bokstav på baksiden, må du tegne den opp speilvendt;) Man lærer av sine feil..jeg klippet og styrte, og da jeg skulle lime inn i albumet som navn, var bokstavene jammen gale veien...(sukk, gremmes enda ved tanken på det).

Du kan male på ark, og klippe ut. Ellers har jeg tatt livet av en god del lysmansjetter, fordi bladene passet perfekt inn, hehe. Bare fantasien setter grenser. Men har selv kjøpt maasse utstyr nå, og ønskelisten er fortsatt lang.Du finner ut etterhvert hva du liker å holde på med, og hva du trenger til det.

Jøss, dette ble langt. Så da sier jeg bare:lykke til, og KOS DEG

Skrevet

Så at rema1000 selger en startpakke, men innholdet var litt for glorete for min smak... Selv begynte jeg med et vanlig album med sorte ark, sølv og gullpenner, klistremerker, gavepapirer, bånd og slikt jeg fant her og der... Så bare ballet det på seg :)

Det viktigste for meg, er fortsatt ark, penner, lim og god fantasi... og selvfølgelig saks :) Begynn i det små, blir fort dyrt... kan sjekke ut qxl, og trondheim er en mye større by enn der jeg kommer fra, utvalget er sikkert større der og.

Skrevet

tusen takk for alle tips:) må si jeg har gått litt loony på net, men nå gleder jeg meg til mandagen da jeg kan ta turen på butikker og kjøpe verktøy:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...