Gå til innhold

Nybebis....!!


Marius og Jonas!

Anbefalte innlegg

Heisan!

Lurte bare på om hvordan det gikk med babyen og kolikken?

Gutten min skriker også mye, spesielt på ettermiddagen og kvelden. Helsesøster sa at det kunne være KISS-syndrom (stiv nakke/rygg) da fødselen gikk veldig raskt. Var hos osteopat i går, og hun bekreftet at Marius hadde stiv nakke. Dette klemmer på en nerve som igjen påvirker fordøyelses-systemet, og han har derfor mye vondt i magen. Syns allerede jeg kan se litt forbedring etter bare en behandling, men vi skal tilbake igjen neste uke, så nå blir alt bare bedre hele tida! Syns det er fryktelig vondt å høre på at Marius skriker så mye, når det ikke er noe som helst jeg kan gjøre som hjelper...... Får meg nesten til å føle meg som en dårlig mamma..... =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!!

Ja, det er det samme her. Vi har også vært hos ostiopat og Frederick har også stiv nakke. Han lå skevt i livmor og hadde hodet på skeive da fødselen var igang, så ostiopaten mente det var det som var årsaken. Fred har ikke blitt veldig mye bedre, men mindre oppblåst i magen og sover bedre om natten. Men vi har fremdeles skriking fra ca.kl20 til 22.30...Veldig frustrerende. Man føler seg litt hjelpesløs. Vi skal til ostiopat igjen på mandag, jeg håper det hjelper ennå litt mer!

Lykke til med Marius, håper han også får det bedre i mage og nakke!

Vi får holde hverandre oppdatert :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

Godt å høre at Frederick også er litt bedre! Syns det er fælt at noen sier at babyer gråter, ferdig med det. Det er jo alltid en grunn til at de gråter! Jeg hadde aldri hørt om KISS-syndrom før helsesøster nevnte det, og jeg er sikker på at det er mange andre som også sliter med gråtende barn uten å vite at det kan ha noe med stivhet i nakke/rygg å gjøre. Jeg er iallefall veldig glad for å ha fått den hjelpen jeg har fått! I dag har Marius vært et prakt-eksempel på et englebarn! Han har snorket og sovet hele dagen, bare våknet opp til til mat og skift, og ett lite bad. Vanligvis starter det en liten seanse med skriking i 18-19 tiden, og da varer det i noen timer. Hadde begge bestemødrene på besøk i dag, og til og med de kommenterte at Marius virker mer rolig og harmonisk nå enn tidligere. Nå ser jeg lysere på de neste 3-4 månedene, da jeg vet at de ikke trenger være fylt opp med barnegråt hele tiden!

Hvor går dere til behandling?

 

Klem fra Marius og Aina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Godt å høre at det bedrer seg!

Vi går til en tysk dame i Asker, gamle Holmen senteret hvis du er kjent.

I går var faktisk den første kvelden hvor Frederick var våken i perioder på kvelden uten å gråte! Og da hadde han vært våken hele dagen med en liten lur her og der. Vi var overbevist om at det kom til å bli masse skrik fordi han var trøtt, men det ble det altså ikke. Jeg håper virkelig at det forsetter sånn.

Jeg har en venninde som også hadde kolikk-barn og der gav det seg etter 2.5 mnd. Det gikk visst gradvis over, relativt fort. Nå er hun blid som en sol og legger seg i 8-9 tiden på kvelden. Godt å vite ;o)

Hvordan var fødselen din forresten? Tok du keisersnitt eller var det normal fødsel? ( De to jeg kjenner med kolikk eller nakkevondt tok nemlig keisersnitt, derfor fikk jeg sjokk da vår lille gutt fikk det.)

Håper det går bra i dag med dere :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisan!

Marius er 5 uker gammel i dag, og veier litt over 4 kilo. Han ble født 13 dager før termin, og veide da bare 2929 gram. Hadde en slags normal fødsel, den bare gikk veldig fort! Ble sendt hjem fra sykehuset kl 6 om morgenen fordi riene hadde sluttet og jeg hadde bare 2 cm åpning. Men jeg hadde ikke engang rukket å komme hjem igjen før riene satte inn for fullt, og vi dro tilbake til sykehuset. Men da var det rushtrafikk her i Oslo, og vi ble sittende fast i køen. Ble hentet av en ambulanse på en busslomme på Økern da jeg hadde press-rier, og det tok bare ettpar minutter fra jeg ankom føden til Marius var ute. Da var klokka 0857. Så fødselen var veldig rask, og det er nok derfor Marius har stiv nakke.

Vi går til også til en tysk dame, men det er på Bryn-senteret. Kanskje det er den samme damen som jobber på begge stedene....? Hun heter iallefall Melanie, og var veldig flink. Snakker litt dårlig norsk da..... Men det viktigste er at Marius blir bedre! Har hatt en fin dag så langt i dag også, bare litt smågrinete da han er trøtt og ikke vil sove. Men ingen store tantrum!!!!! (Haleluja....!! Hihi!)

Blir spennende med ny behandling på torsdag!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Oi, det var litt av en fødselshistorie! Det var bra du rakk inn til sykehuset! (Så du den historien i avisen om en dame som ikke rakk det og fødte i en rundkjøring? Det gikk visst helt fint, men fy så skummelt.)

Melanie, da må det være den samme ostiopaten vi går til! Hun heter var Hankte, eller noe lignende til etternavn. Hun snakker mye om at det må være "symetri" i kroppen. Hun mente at det hadde løst seg opp og blitt bedre for Frederick, men han skriker fortsatt endel om kvelden. Jeg håper det har hjulpet slik at fordøyleses systemet kan forbedre seg nå. Vi skal vel en siste gang på mandag igjen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært til behandling igjen, og igjen ser alt ut til å bare bli bedre. Det er forresten den samme dama, ja! Jeg spurte om hun også jobbet i Asker og det gjør hun. Jeg fortalte henne om DinBaby.com, og hun syns det var morsomt at vi diskuterer behandlingene online.

Vi skal tilbake igjen på tirsdag, forhåpentligvis for siste gang!

Håper alt er bra med Frederick!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...